عصر بازار

معاون مسکن وزیر شهرسازی:

رشد ۱۹ درصدی معاملات در فروردین

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه داده‌های معاملات مسکن نشان می‌دهد که در فروردین‌ ماه میزان معاملات مسکن در تهران ۱۹ درصد رشد داشته است، گفت: پیش‌نشانه‌های خوبی برای رونق بخش مسکن دیده می‌‌شود.

رشد ۱۹ درصدی معاملات در فروردین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار » به نقل از فارس، حامد مظاهریان ، در پاسخ به این سوال که کارشناسان اقتصادی مسکن عنوان می‌کنند که علیرغم تمام اظهارات مسئولان هنوز نشانه‌هایی از رونق بخش مسکن دیده نمی‌شود،گفت: داده‌های آماری از رصد معاملات مسکن نشان می‌دهد که بخش مسکن در حال سپری کردن وضعیت خروج غیرتورمی از رکود است به طوری که میزان معاملات مسکن در فروردین ماه امسال در شهر تهران 19 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد معاملات در تهران مربوط به منطقه 5 و کمترین معاملات مربوط به منطقه 22 است تاکید کرد: اقدامات دولت برای خروج مسکن از رکود همانا افزایش سرمایه‌گذاری و فراهم شدن ابزارهای لازم توسط نظام بانکی است.

    مظاهریان اضافه کرد: یکی از این ابزارها افزایش سقف وام خرید مسکن به بالاترین میزان خود در تاریخ کشور است که ورود وام 80 میلیونی خرید مسکن از خرداد ماه امسال می‌تواند مسکن را به تدریج از رکود خارج کند.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از این ابزارها اعطام وام ساخت مسکن تا سقف 150 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی است که می‌تواند نقش بسزایی در ساخت‌وساز ایفا کند.

    مظاهریان تصریح کرد: ایجاد این ابزارهای لازم توسط نظام بانکی و پیش نشانه‌های خوبی که در بازار مسکن در حال ایجاد شدن است می‌تواند نوید بخش خروج تدریجی غیرتورمی مسکن از رکود باشد.

    وی افزود: این پیش نشانه‌ها آلارم‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایجاد کرده است که آن هم نویدبخش خوبی برای سازندگان مسکن خواهد بود.

    *انتشار 300 میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه یکی از آخرین قطعه‌های ورود بازار مسکن به رونق

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وظیفه دولت برای خروج از رکود چیست،گفت:  هماهنگ کردن تامین منابع مالی برای بخش مسکن از وظایف دولت است که آن را بخوبی انجام داده و هماهنگ کرده است. یکی از آخرین قطعه‌های ورود بازار مسکن به رونق نیز همانا موافقت با انتشار 300 میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه است که می‌تواند حتی تا 10 هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد.

    مظاهریان افزود: برنامه‌های اجرایی برای ورود به بافت فرسوده نیز از اهداف عالی دولت است که قطعا می‌تواند تاثیر بسزایی در بخش مسکن و رونق ساخت‌وساز داشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو