عصر بازار

در مارس ۲۰۱۶

ایران ۱۳۲ میلیون دلار کالا از روسیه وارد کرد

عصر اعتبار- رزش واردات ایران از روسیه در ماه مارس به ۱۳۲ میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

ایران ۱۳۲ میلیون دلار کالا از روسیه وارد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، ارزش واردات ایران از روسیه در ماه مارس به 132 میلیون دلار رسید. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل توجهی نشان می دهد.

    این در حالی است که میزان واردات و صادرات بین ایران و روسیه در ماه فوریه شاهد کاهش بود.

    بر اساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با روسیه در طی سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است. با این وجود، افزایش قابل توجه واردات ایران از روسیه در ماه مارس نشان می دهد که مبادلات تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

    بانک مرکزی روسیه در ماه ژانویه اعلام کرد که لغو تحریم های ایران می تواند موجب ارتقاءهمکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف شود. این بانک به حوزه های انرژی، کشاورزی و نظامی به عنوان زمینه های دارای پتانسیل رشد در همکاری های تجاری دو کشور اشاره کرده است.

    تحریم واردات کالاهای ترک از سوی روسیه فرصتی برای افزایش صادرات محصولات غذایی ایران به همسایه شمالی اش فراهم کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی