عصر بازار

از سوی موسسه رتبه‌بندی مودیز اعلام شد

ارتقای رتبه اعتباری ایرلند در پی تداوم رشد سریع اقتصادی

عصر اعتبار- موسسه خدمات سرمایه‌گذاری مودیز با استناد به ادامه رشد سریع اقتصادی و کاهش سطح بدهی ایرلند، رتبه اعتباری این کشور را افزایش داد.

ارتقای رتبه اعتباری ایرلند در پی تداوم رشد سریع اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، موسسه رتبه‌بندی مودیز در بیانیه روز گذشته خود اعلام کرد، رتبه اعتباری ایرلند از Baa به AAA با چشم‌انداز مثبت ارتقا یافته است.

    این شرکت رتبه‌بندی اعلام کرد: «زیربناهای اعتباری کلیدی ایرلند به رشد سریع‌تر از انتظار خود ادامه می‌دهد، بهبود اقتصادی قوی‌تر و کاهش نرخ بدهی دولت از نشانه‌های این رشد بوده است.»

    پیش از این در سال 1998 مودیز رتبه اعتباری ایرلند را ارتقا داد و در سال 2011 به دلیل فروپاشی بازار مسکن رتبه این کشور را به بنجل تنزل داده بود.

    مایکل نونان، وزیر دارایی ایرلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بهبود رتبه نشان می‌دهد که ما در جهت صحیحی در حال حرکت هستیم. این تصمیم بیانگر آن است که مودیز در خصوص برنامه دولت منتشر شده در اوایل هفته مطمئن است.»

    سرعت دوبرابر
    بر اساس آمار کمیسیون اقتصادی، اقتصاد ایرلند در سال جاری 4.9 درصد رشد خواهد داشت که بیش از دوبرابر سرعت منطقه یورو خواهد بود. در سال جاری نرخ بدهی نیز از 120 درصد در سال 2013 به 89 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت.

    مودیز اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ایرلند در سال جاری در حدود 5 درصد و در سال آینده 3.5 درصد رشد خواهد داشت و در صورت رای به خروج بریتانیا از اتحادیه‌اروپا در همه‌پرسی ماه آینده عقب‌نشینی این کشور ناچیز خواهد بود.

    در حالی که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با توجه به رابطه اقتصادی نزدیک، پیامدهای منفی روی ایرلند خواهد گذاشت،  مودیز اعلام کرده که خطرات خروج بریتانیا روی اقتصاد ایرلند را می‌توان مدیریت کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی