عصر بازار

مدیر عامل تامین مالی آرمان خبر داد؛

انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بورس لندن

عصر اعتبار- مدیر عامل تامین سرمایه آرمان از برنامه ریزی برای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بورس لندن خبر داد.

انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بورس لندن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصرمالی، محمودرضا خواجه نصیری با اشاره به تلاش برای طراحی و معرفی اوراق تامین مالی اسلامی در "مدل ایرانی"، گفت: در حال حاضر مجموعه ما در حال بررسی ظرفیت بازارهای مالی دنیا برای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی است.

    وی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در حوزه انتشار این اوراق در عرصه بین المللی وجود دارد، راه طولانی تا اجرای آن پیش رو است اما ما این فرآیند را آغاز کردیم.

    مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با اشاره به اینکه این مجموعه در تلاش برای انتشار این اوراق در بورس های اروپایی و در قدم اول بورس لندن است، تصریح کرد: نوع و حجم اوراق هنوز مشخص نشده و البته از درجه اهمیت بالایی نیز برخوردار نیست.

    به گفته خواجه نصیری مهم اصل عمل و انتشار این اوراق در یک بازار بین المللی تاثیر گذار است و نوع اوراق و حجم آن در درجه های بعدی اهمیت قرار دارند.

    وی با اشاره به اینکه هر کدام از این اوراق نیاز به الزاماتی برای انتشار دارند، افزود: مثلا برای انتشار اوراق اجاره باید دارایی هایی وجود داشته باشد.

    مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در ادامه اظهار داشت: اما قبل از اینکه مواردی مثل نوع اوراق مهم باشد، باید پیش نیازهای انتشار آنها فراهم و مشکلات برطرف شود که ما در تلاش برای اتخاذ شرایط هستیم.

    وی درباره پیش نیازهای انتشار اوراق تامین مالی اسلامی ایرانی در بازارهای بین المللی گفت: از جمله این نیازها پیدا کردن یک نهاد برای تسویه اوراق خارج از کشور است.

    وی ادامه داد: همچنین انجام اقدامات لازم برای پیدا کردن یک بانک طرف تسویه در خارج از کشور مهم است. راه کارهایی نیز برای پوشش ارز در انتشار اوراق و همچنین چگونگی جایگزین کردن ارز ها باید طراحی شود و نبود رتبه بندی در نهادهای ناشر که باید برای رفع آن راهکاری داشته باشیم.

    مدیر عامل تامین سرمایه آرمان با تاکید بر اینکه این مجموعه در تلاش برای رفع این مشکلات و فراهم کردن زیرساخت ها است، ادامه داد: هدف ما جدا از نوع و حجم اوراق برای انتشار، فراهم کردن زیر ساخت ها است ولو اینکه این اوراق در حجم اندکی منتشر شود با فراهم کردن زیر ساخت‌ها، راهی برای توسعه کمی استفاده از این ابزار در بازارهای بین المللی باز خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو