عصر بازار

سفیر عمان در تهران:

ویزای یک ساله و بندر به تجار ایرانی می‌دهیم

عصر اعتبار- سفیر عمان در تهران گفت: برای نخستین بار در نظر داریم یکی از بنادر خود را در اختیار ایرانی‌ها قرار دهیم ضمن اینکه به زودی از پکیج ویزایی برای ایرانی‌ها پرده‌برداری خواهیم کرد.

ویزای یک ساله و بندر به تجار ایرانی می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سفیر عمان در تهران در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه روابط عمان با ایران با غرب و شرق و عرب و غیرعرب متفاوت است، اظهار داشت: برای نخستین بار در نظر داریم یکی از بنادر خود را در اختیار ایرانی‌ها قرار دهیم ضمن اینکه به زودی از پکیج ویزایی برای ایرانی‌ها پرده‌برداری خواهیم کرد.

    «سعود بن احمد البروانی» با اشاره به روابط دیرینه، صمیمانه و برادرانه دو کشور در 40 سال گذشته افزود: مقامات ایران و دنیا به خوبی می‌دانند که عمان چنین شرایطی را در اختیار هیچ کشور عربی، غربی یا شرقی قرار نداده و تنها حاضر است چنین خدماتی را به ایران ارایه دهد چرا که ایران را کشوری برادر و متحد می‌داند.

    وی در توضیح پکیج ویزایی این کشور گفت: در صورت تمام شدن مراحل قانونی این طرح، عمان از روز اجرای طرح به ایرانی‌ها ویزای حداقل یک ساله می‌دهد و اگر سرمایه‌گذاران ایرانی پس از یک سال باز هم تمایل به حضور در عمان داشته باشند به صورت خودکار، ویزای آنان تبدیل به اقامات خواهد شد و این امتیازی است که عمان تنها و تنها برای ایرانی‌ها قائل شده است.

    سفیر عمان در تهران ادامه داد: با توجه به درخواست دولت ایران، فضایی به اندازه 3 هزار تن برای ایرانی‌ها در بندر صحم عمان در نظر گرفته‌ایم که ایرانی‌ها می توانند با استفاده از آن، این بندر را به یک بندر تجاری تبدیل کنند.

    وی با بیان اینکه این بندر در حال حاضر محل ماهی‌گیری است، اظهار داشت: وزرای بازرگانی، حمل‌ونقل و مسئولان عالی پلیس عمان از این بندر بازدید کرده‌اند تا به زودی زیرساخت‌های مورد نیاز ایرانی‌ها برای ورود کالا را تامین کنند تا ایرانی‌ها بتوانند با سهولت از این بندر استفاده تجاری کنند.

    البروانی در ادامه به برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عمان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه 6 اکتبر (15 مهر) در عمان برگزار می‌شود و علاوه بر ایران، شرکت‌های بزرگ آمریکایی، هندی و چینی در آن حضور دارند و بهترین فرصت برای گسترش همکاری‌های تجاری برای ایرانی‌هاست.

    وی گفت: اگر بازرگانان ایرانی از این فرصت طلایی استفاده نکنند، تجار هندی و چینی گوی سبقت را از ایران خواهند ربود.

    سفیر عمان با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک گفت: در این کمیسیون که طبق برنامه همزمان با یکی از نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، 150 شرکت قدرتمند عمان حضور خواهند داشت.

    وی در ادامه به عزم عمان برای افزایش پروازهای هواپیمایی این کشور به شهرهای مختلف ایران خبر داد و گفت: از یکم ژون 2016 میلادی (12 خرداد ماه سال جاری) از مسقط به مشهد هر روز یک پرواز خواهیم داشت ضمن اینکه از اول آگوست (11 مرداد) پرواز مسقط به تهران به 3 پرواز در روز می‌رسد و در ادامه این طرح پرواز مستقیم به اصفهان و بندرعباس نیز در نظر گرفته شده است ضمن اینکه درصددیم ایرانی‌ها را از طریق خطوط پروازی عمان ایر به سایر نقاط جهان منتقل کنیم.

    ولی‌ا... افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این نشست با تجلیل از نگاه خوب عمان به ایران اعلام کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین سایر مقامات عالی ایران نگاه ویژه‌ای به عمان دارند و ما بر اساس همین نگاه، از هیچ گونه کمکی در خصوص گسترش روابط با عمان کوتاهی نمی‌کنیم و در این مسیر گام خواهیم برداشت.

    وی گفت: مشخص است که عمان برنامه‌های متعددی برای گسترش روابط با ایران دارد و ما نیز تلاش داریم حجم تجارت دو کشور را که از سه سال پیش تاکنون سه برابر شده است را باز هم افزایش دهیم چرا که اعتقاد داریم ظرفیت‌های تجاری دو کشور بیش از این ارقام است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ما به دنبال تسهیل امور تجاری با عمان از طریق افزایش خطوط پروازی و تسهیل در دریافت روادید بودیم، گفت: با توجه به برنامه‌های مورد اشاره، گمان می‌رود به زودی هر دو طرف به اهداف خود دست یابند و امیدوارم پس از حمایت‌های دولت دو کشور، بخش خصوصی و تجار دو طرف از فرصت‌های طلایی ایجاد شده کمال استفاده را ببرند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی