عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی بیان کرد:

بانکداری اجتماعی، حامی فعالان اجتماعی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: باید در بین مردم فرهنگسازی شود که قرض‌الحسنه تنها فعالیت‌های خیریه‌ای نیست بلکه قرض الحسنه می‌تواند در راستای رشد فرهنگی علمی و سرمایه اجتماعی نقش قابل توجهی داشته باشد.

بانکداری اجتماعی، حامی فعالان اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدحسین حسین زاده در سمینار آموزشی دوازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: در کنار بانکداری اسلامی، بانکداری اجتماعی را نیز برای حمایت از فعالان اجتماعی و کاهش چالش‌های اجتماعی در دستور کار قرار داده‌ایم.
    وی با بیان اینکه در بانک قرض‌الحسنه رسالت در بین مشتریان وجه تمایز بین فعالیت تجاری و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از این رو این بانک ایده جدیدی را در حوزه حمایت از کارآفرینان اجرایی کرده و تاکنون با گذشت کمتر از یک سال فعالیت به نتایج خوبی نیز دست یافته است.
    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت، بومی سازی فعالیت‌ها و ایجاد مدل‌های که از بطن جامعه بیرون میآیند را تنها راه نجات جامعه از معضل بیکاری و دیگر چالش‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: چنانچه این امر محقق شود نرخ بیکاری کاهش و همگرایی، هم‌بستگی و بلوغ فرهنگی در جامعه حاکم خواهد شد.
    وی با بیان اینکه کارشناسان امور اقتصادی نیز به موفقیت به اجرا درآمدن فعالیت‌های خاص بومی و خودجوش در جامعه که زمینه ساز چابک سازی جامعه را فراهم می‌کنند، تاکید دارند، ادامه داد: این مدل‌ها تنها از بین تفکرات بسیجی استخراج خواهند شد.
    حسین‌زاده با اشاره به اینکه ما در قرض‌الحسنه رسالت به دنبال فرهنگسازی کارآفرینی با حداقل هزینه‌ها هستیم، افزود: ما بر این باوریم که خود قرض الحسنه نیز می تواند به عنوان منبع مالی خرد برای کارآفرینی‌های ارزان فعالیت کند.
    وی با بیان اینکه برای این فرهنگسازی طی سه سال گذشته فعالیت‌‌هایی را انجام داده‌ایم، گفت: برای این امر از ظرفیت‌های موجود در کشور به ویژه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نیز بهره برداری لازم را داشته‌ایم.
    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت به راه اندازی انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه کارآفرینان اجتماعی در سراسر کشور نیز اشاره داشت و افزود: این انجمن در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور فعال شده است و دراصفهان در قالب موسسه‌ای خاص فعالیت های خاص‌تری را دنبال می‌کند.
    حسین زاده تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم بخش فرهنگی و بستر سازی، اجرا و تامین منابع مالی را برای ایجاد کارآفرینی دور هم جمع کنیم و اتفاق مثبتی را در جامعه برای ارتقای زندگی مردم رقم بزنیم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی