عصر بازار

رئیس چهارمین بانک بزرگ قطر:

بازگشت "دوحه بانک" به ایران اما و اگرهای بسیاری دارد

عصر اعتبار- رئیس چهارمین بانک بزرگ قطر از تمایل این بانک برای ورود به بازار ایران خبر داد اما گفت: بازگشت دوحه بانک به ایران هنوز به اما و اگرهای زیادی بستگی دارد.

بازگشت "دوحه بانک" به ایران اما و اگرهای بسیاری دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دوحه بانک، چهارمین بانک بزرگ قطر از نظر میزان دارایی اعلام کرد در عین حالی که انتظار دارد میزان فعالیت هایش در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 2016 تقویت شود، همچنان به دنبال توسعه بازارهای جدیدی است که احتمالا ممکن است شامل ایران نیز باشد.

    آر سیتارامان، مدیر ارشد دوحه بانک در این باره گفت: «ما به دنبال گزینه هایی برای بازارهای جدید هستیم. اکنون فرصتی در برخی نقاط وجود دارد. ما شاهد لغو تحریم های ایران بوده ایم، بنابراین اگر رگولاتورها و سهامداران موافقت کنند، ما به دنبال حضور در این بازار خواهیم بود. البته این موضوع هنوز به اما و اگر های زیادی بستگی دارد.»

    مدیرعامل دوحه بانک در پاسخ به این سوال که آیا اشاره به ایران را تایید می کند گفت: «تصویر بزرگ تر درک این مسئله است که تحریم ها برداشته شده، اما (بازار ایران) باید به طور کامل عملیاتی شود. هنوز این روند در حال انجام است. عناصری در زمینه تطبیق با مقررات لازم است، اما زمانی که این اتفاق بیافتد ما آماده (ورود به بازار ایران) خواهیم بود.»

    این اظهارات در حالی بیان می شود که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در لندن به بانک های اروپایی گفت که دلیلی برای نگرانی بابت همکاری با ایران وجود ندارد.

    وجود تحریم های غیر هسته ای دولت آمریکا علیه ایران از جمله در زمینه معاملات دلاری موجب شده تا بانک های سراسر جهان، حتی بعد از لغو تحریم ها، تمایلی به همکاری با ایران نداشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو