عصر بازار

تاسیس دفتر تجاری استرالیا در ایران با بودجه ۵.۳ میلیون دلاری

عصر اعتبار- دولت فدرال استرالیا برای توسعه تجارت با ایران دفتری تجاری را در سفارت خود در تهران تاسیس می‌کند و طی ۴ سال آینده ۵.۳ میلیون دلار صرف بازگشایی و اداره این دفتر خواهد کرد.

تاسیس دفتر تجاری استرالیا در ایران با بودجه ۵.۳ میلیون دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، دولت فدرال استرالیا در طی 4 سال آینده 5.3 میلیون دلار صرف بازگشایی دفتر تجاری خود در تهران خواهد کرد. این دفتر که در سال 2010 تعطیل شد، در داخل سفارت استرالیا در تهران مستقر خواهد بود.

    این دفتر به دنبال فرصت های تجاری برای تجار استرالیایی و ایجاد روابط نزدیک تر و سرمایه گذاری بین دو کشور خواهد بود.

    استیون کیوبو، وزیر تجارت استرالیا که اوایل امسال خبر بازگشایی دفتر تجاری استرالیا در ایران را اعلام کرد، می گوید، ایران پتانسیل اقتصادی قابل توجهی برای صادر کنندگان استرالیایی دارد.

    وی گفت: «ایران اقتصادی بزرگ با تولید ناخالص داخلی حدودا 400 میلیارد دلاری و جمعیتی 80 میلیون نفری است که بخشی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان را در خود جای داده است.»

    دولت استرالیا اکنون اطمینان دارد که صنعت هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز توسعه می یابد و تحریم های غرب علیه این کشور لغو شده اند.

    حجم مبادلات تجاری استرالیا با ایران در دوران تحریم ها سالانه به حدود 350 میلیون دلار می رسید و انتظار می رود این رقم بعد از توافق هسته ای رشد قابل توجهی را شاهد باشد.

    کیوبو گفت، دفتر تجاری جدید در تهران از بنگاه های اقتصادی استرالیا برای صادرات و یافتن فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، منابع، بهداشت و درمان، آموزش و مدیریت آب حمایت خواهد کرد.

    «لغو اخیر تحریم ها فرصت هایی را برای بنگاه های اقتصادی استرالیا در حوزه هایی نظیر تجهیزات معدنی، تکنولوژی و خدمات و عرضه کالاهای کشاورزی ما نظیر گند م و جو ایجاد کرده است.»

    بر اساس این گزارش دانشگاه های ایران نیز به دنبال تبادل دانشجو و همکاری های تحقیقاتی گسترده تر با دانشگاه های استرالیا هستند. در حال حاضر حدود 3 هزار و 500 دانشجوی ایرانی در استرالیا تحصیل می کنند و سالانه حدود هزار ثبت نام جدید صورت می گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو