عصر بازار

وضعیت اقتصادی عربستان وخیم‌تر می‌شود

عصر اعتبار- موسسه تحقیقاتی «مودی» اعلام کرد: اقتصاد عربستان در صورتی که با اصلاحات روبرو نشود باید منتظر وخیم تر شدن اوضاع خود باشد.

وضعیت اقتصادی عربستان وخیم‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، موسسه تحقیقاتی «مودی» گزارش داد: عربستان سعودی که به عنوان بزرگترین اقتصاد عربی محسوب می شود، به دلیل کاهش چشمگیر بهای نفت که از سال 2014 میلادی کلید خورد و این کشور هم یکی از طراحان اصلی این سناریو بود، اقتصاد خود را در حال بیمار شدن می‌بیند.

    پیش بینی می شود کاهش ذخایر ارزی عربستان سعودی تا سال 2019 میلادی ادامه پیدا کند و به 460 میلیارد دلار برسد. بررسی‌های موسسه «مودی» نشان می دهد کسری بودجه عربستان سعودی بین سال‌های 2016 تا 2020 میلادی سالانه معادل 9.5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور باشد که این رقم نیازمند 324 میلیارد دلار کمک مالی است.

    البته عربستان سعودی در ماه گذشته میلادی 10 میلیارد دلار از بانک‌های بین المللی وام گرفت که بر آورد می شود این رقم برای سال آینده میلادی با افزایش چشمگیری روبرو شود.

    در صورتی که عربستان سعودی در اقتصاد خود اصلاحاتی را انجام ندهد و از وابستگی به نفت رهایی پیدا نکند و به افزایش صادرات محصولات غیر نفتی روی نیاورد با وخیم تر شدن شرایط اقتصادی روبرو خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی