عصر بازار

فشار عربستان برای برکناری رئیس بانک توسعه اسلامی

عصر اعتبار- منابع آگاه اعلام کردند؛ عربستان به دنبال برکناری رئیس فعلی بانک توسعه اسلامی است که در این میان گزینه دلخواه را معرفی کرده و می‌خواهد در نشست مجمع به تصویب برساند.

فشار عربستان برای برکناری رئیس بانک توسعه اسلامی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، برخی منابع آگاه خبر دادند وزیر دارایی عربستان بصورت غیر مترقبه در صدد عزل رییس بانک توسعه اسلامی برآمده است.

    سعودیها، دیروز این نامه را بین اعضای هیات مدیره بانک توزیع کرده و توقع دارند دو روز بعد، در جلسه مجمع عمومی بانک، نامزد جدیدشان برای انتصاب به ریاست بانک توسط مجمع عمومی بانک متشکل از نمایندگان ٥٦ کشور تصویب شود.

    دوره ریاست وی ٥ ساله است و تا سال ٢۰١٩ میلادی ادامه دارد، اما دولت سعودی در صدد برآمده است وزیر حج را بجای ایشان بگمارد.

    بانک توسعه اسلامی یک نهاد بین المللی است، نحوه عزل و نصب رییس آن، بیستر حالت تصمیمات داخلی دولت عربستان را بخود گرفته است.

    در نامه‌ای که ابراهیم بن عبدالعزیز الاصف، وزیر دارایی عربستان نوشته دکتر بندر هاجری را نامزد کسب ریاست بانک توسعه اسلامی اعلام کرده است.

    وزیر دارایی عربستان در این نامه مدعی شده است که رئیس فعلی بانک توسعه اسلامی ، احمد محمد علی، از مدتها پیش به دلیل مشغله درخواست بازنشستگی کرده بود.

    وزیر اقتصادعربستان همچنین به سوابق علمی و مدارک تحصیلی دکتر بندر محمد هاجر وزیر حج سابق اشاره کرده و از آن به عنوان مهره کلیدی یاد کرده و از اعضا خواسته است به عنوان رئیس بانک توسعه اسلامی به ایشان رای دهند.

    چهل و یکمین مجمع عمومی بانک قرار است چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در جاکارتا برگزار شود.

    بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده 56 کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا بوده و سرمایه پذیره‌نویسی شده این بانک در حال حاضر نیز بالغ بر چهارمیلیارد دینار اسلامی است که از این میان، ایران با پذیره‌نویسی سهام به ارزش 700 میلیون دینار اسلامی، چهارمین سهامدار بزرگ بانک توسعه اسلامی محسوب می‌شود.

    ساختار سازمانی و مدیریتی این بانک نیز شامل هیئت عامل، هیئت مدیره اجرایی و ریاست بانک است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو