عصر بازار

سه راه تاسیس کسب و کار میلیاردی به روش مارک زاکربرگ

عصر اعتبار- حتما همه شما با سایت اجتماعی فیس بوک آشنا هستید . سایتی که خالقش مارک زوکربرگ را صاحب ثروت افسانه ای ۱۹ میلیارد دلاری کرد. کسانی که می خواهند کسب و کاری راه اندازی کنند می توانند با سرمشق قرار دادن این سه روش پیشنهادی مارک زوکربرگ به موفقیت دست پیدا کنند .

سه راه تاسیس کسب و کار میلیاردی به روش مارک زاکربرگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایران آنلاین، فیسبوک  مشکل ارتباط را حل کرد و راهی فراهم کرد که  مردم با استفاده از  کامپیوتر و لپتاب بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. امروزه  فیسبوک این کار را با تکنولوژی های جدید تر هم  ادامه می دهد. مارک زوکربرگ  در مورد فیس بوک می گوید: «فیسبوک با هدف مرتبط کردن مردم دنیا شکل گرفت و تمرکز روی این هدف باعث شد که فیسبوک به جایگاه کنونی اش دست پیدا کند.»
    شما هم اگر قصد دارید صاحب یک شرکت میلیاردی شوید یک مشکل بزرگ را پیدا کنید. وقتی با مشکلات یزرگ دست و پنجه نرم کنید فرصت های بزرگ هم پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این کار را  با یک قدم کوچک آغاز کنید درست مثل فیسبوک .
    زوکربرگ معتقد است روزهای اولی که به یافتن راه حل مشکل می پردازید بسیار با اهمیت است . او در این باره می گوید: «با نگاه به ده سالی که گذشته از خودم این سوال را می پرسم : چرا ما توانستیم این سایت را راه اندازی کردیم ؟ آن روزها ما دانشجو بودیم. منابع مالی کمی نسبت به شرکت های بزرگ داشتیم. اگر آنها روی حل این مشکل متمرکز می شدند می توانستند راه حل را پیدا کنند. جوابی که برای این سوال پیدا کردم این بود : ما به پیدا کردن راه حل این  مشکل بیشتر از آنها اهمیت دادیم و این کار را جدی تر از آنها دنبال کردیم. »


    2. یک راه حل آسان پیدا کنید و به نظرات دیگران اهمیت بدهید
    فیسبوک محبوب و مشهور شد چون استفاده از آن بسیار ساده بود. به یاد داشته باشید که فیسبوک اولین سایت در این زمینه نبود.سایتی مثل مای اسپیس قبل از فیسبوک درست شده بود. اما فیسبوک متفاوت بود . فیسبوک بی نقص نبود اما مثل مای اسپیس بی نظم و  گیج کننده نبود.
    یکی از مدیران مای اسپیس در این زمینه می گوید: «فیسبوک توانست مای اسپیس را شکست دهد چون  وقتی فیسبوک داشت شبکه های اجتماعی را توسعه می داد، مای اسپیس فیسبوک را به دنیا شناساند.»
    راه توسعه و ارائه یک محصول بی نقص  از اهمیت دادن به نظرات کاربران می گذرد. فوربس در مورد فیسبوک می نویسد:« راز درخشش زوکربرگ این بود که  او  آماده بود فیسبوک را با توجه به نیاز استفاده کنندگان تغییر شکل بدهد. اضافه کردن بازی های اینترنتی مثل فارم ویل ؟ چرا که نه . راهی برای تبدیل دوست های احتمالی ؟  انجامش می دهیم. سازندگان تلاش کردند خواسته های کاربران را  انجام دهند.» پیدا کردن راه حل های ساده برای خواسته های جدید  کاربرانتان در ادامه راه یکی از راههای رسیدن به موفقیت است.


    3. راه حل در آمدزایی از کسب وکارتان را پیدا کنید
    زوکربرگ با هدفی اجتماعی کارش را شروع کرد. اما این هدف را هم در نظر داشت که با رسیدن به شهرت و جذب انبوه  کاربران  به درآمدزایی بپردازد. یک ماه بعد از راه اندازی فیسبوک در فوریه سال 2004  زوکربرگ راههای در آمدزایی در آینده را بررسی کرد و تصمیم گرفت از راه   جذب تبلیغات  درآمد کسب کند و فورا برای  تامین هزینه هایش این تصمیم  را عملی کرد.
    فیسبوک خیلی زود توانست راه درآمدزایی به وسیله تبلیغات را پیدا کند. بنابر گزارش ها فیسبوک در سال 2006  هفته ای یک میلیون دلار از  تبلیغات درآمد کسب می کرد. این رقم در سال 2014 به دو میلیارد و نهصد و شصت میلیون دلار رسید.
    مشخص کردن مدل درآمدزایی  لازمه کسب و کار شماست. وقتی بفهمید قرار است چطور در آمد کسب کنید، می توانید کارتان را به طوری به پیش ببرید که  درآمدزایی کسب وکارتان تضمین شود. ببینید رقبای اصلی  شما چطور در آمدزایی می کنند و سعی کنید آن روش ها را توسعه  دهید.
    در آخر این که تمرکز روی پیدا کردن راه حل برای یک مشکل بزرگ کار دشواری است و شما با حجم کار زیادی مواجه خواهید شد. را ه حل  رویارو شدن با این مشکلات ساده سازی آن هاست. مشتری های شما از سادگی استقبال می کنند و شما را به ادامه راه دلگرم می کنند.علاوه بر این مطمئن شوید که راه حل در آمدزایی شما مغایرتی با اهداف سایتتان نداشته باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو