عصر بازار

در جلسه علنی مجلس؛

سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۲۰ درصد تعیین شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه قبلی خود و با هدف تأمین نظر شورای نگهبان، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی را ۲۰ درصد تعیین کردند.

سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت و گاز ۲۰ درصد تعیین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال 1395 کل کشور را در دستور کار قرار دادند و پس از بررسی اصلاحات صورت گرفته در کمیسیون تلفیق بودجه، این اصلاحات را تصویب کردند.

    نمایندگان با تصویب اصلاحات صورت گرفته در بند «ب» تبصره یک لایحه بودجه 1395، مقرر کردند که سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند «ب» ماده یک قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 20 درصد تعیین می‌شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است 20 درصد منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کند؛ مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.

    سهم این صندوق از صادرات فرآورده‌های نفتی، مطابق ساز و کار ماده 13 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام می‌شود.

    نمایندگان همچنین با اصلاح بند «الف» تبصره دو لایحه بودجه 1395، به دولت اجازه دادند امسال مصارف مربوط به واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی موضوع جزء بند «د» سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را از طریق جدول شماره 13 لایحه بودجه 1395 پرداخت کند.

    بر این اساس بدهی دولت به بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی صرفاً از محل فروش سهم‌الشرکه متعلق به دولت در بنگاه‌هایی که واگذاری آنها مشمول سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و مصارف حاصل از واگذاری آنها مشمول جزء 2 بند «د» این سیاست‌ها نیست، از محل ردیف‌های مربوط در جداول 8 و 18 لایحه بودجه 1395 پرداخت می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی