عصر بازار

موسسه پژوهشی پیو منتشر کرد

روند افزایش نابرابری اقتصادی در آمریکا

عصر اعتبار- بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴، درآمد خانواده‌های آمریکایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

روند افزایش نابرابری اقتصادی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مؤسسه پیو در گزارشی اعلام کرد شمار خانواده‌های متوسط آمریکا  بین سال های 2000 تا 2014 کاهش قابل توجهی داشته است این مطالعه که در 229 منطقه شهری انجام شده در 203 منطقه مورد مطالعه کاهش درآمد وجود داشته است.

    بنا به این گزارش در سال های اخیر قرن 21، درصد قشر متوسط آمریکا از کل جمعیت این کشور به میزان نگران کننده ای کاهش یافته است.

    در آمریکا خانوارهای با درآمد بین دو سوم و دو برابر متوسط سرانه درآمد این کشور، متوسط محسوب می شوند.

    این گزارش می افزاید مناطقی که شاهد کاهش سهم قشر با درآمد متوسط بوده اند افزایش چشم گیر خانوارهای کم درآمد را تجربه کرده اند.

    موسسه پیو در گزارش خود تأکید کرد این کاهش تعداد خانوارهای با درآمد متوسط در آمریکا با افزایش قابل توجه نابرابری در این کشور همراه بوده که می تواند به عواقب منفی جدی برای جامعه آمریکا منجر شود.

    بر اساس نتایج این گزارش، درآمد متوسط واقعی خانوارهای آمریکایی در سال های بین 2000 تا 2014 حدود 8 درصد کاهش یافته است.

    این گزارش تأکید می کند که کاهش سهم خانوارهای با درآمد متوسط از کل جمعیت در شهرهای آمریکا یکی از مهمترین چالش‌های سیاسی  و اقتصادی این کشور در قرن 21 خواهد بود.

    موسسه پیو در گزارش خود می‌افزاید شرایط کنونی قشر متوسط آمریکا به دلیل برخوداری از اهمیت بالا همچنان یکی از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که در مبارزات انتخاباتی سال 2016 آمریکا به آن پرداخته خواهد شد.

    این گزارش می افزاید که تحقیقات اقتصادی جدید نشان می دهد که شرایط قشر متوسط و روند کنونی می تواند رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

    در این گزارش آمده است که سهم قشر متوسط آمریکا در کل جمعیت این کشور رو به کاهش بوده و سهم این قشر نیز از کل درآمد جمعیت آمریکا نیز در حال رنگ باختن است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو