عصر بازار

توسعه اقتصادی ایران؛ موضوع سفر مقام صندوق بین المللی پول به ایران

عصر اعتبار- «دیوید لیپتون» معاون رئیس صندوق بین المللی پول دیروز (یکشنبه) برای سفری دو روزه با موضوع «توسعه اقتصادی» به ایران سفر کرد.

توسعه اقتصادی ایران؛ موضوع سفر مقام صندوق بین المللی پول به ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در بیانیه صندوق بین المللی پول، هدف از سفر فرد شماره 2 این صندوق به ایران، مذاکره در مورد توسعه اقتصادی عنوان شده است. مذاکرات در مورد وضعیت اقتصادی و ابتکارهای سیاست اقتصادی که ایران می تواند در دوران پساتحریم از آن استفاده کند، مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.
    بر پایه این گزارش، در پی توافق هسته ای به دست آمده در 14 ژوئیه (23 تیر) میان ایران و گروه 1+5 که در اوایل سال جاری میلادی (16 ژانویه/ 26 دی) اجرایی شد، تحریم های ایران برداشته شد.
    در این گزارش آمده است: لیپتون در این سفر با مقامات ارشد ایرانی و نمایندگان بخش خصوصی، بانک ها و جامعه دانشگاهی دیدار خواهد کرد.
    سخنگوی صندوق بین المللی پول اعلام کرد: این صندوق هم اکنون به استثنا مساعدت آماری و فنی، هیچ برنامه اقتصادی ای در ایران ندارد.
    صندوق بین المللی پول که ارتباط مداوم خود با تهران را حفظ کرده در آخرین بررسی خود از اقتصاد ایران در ماه ژانویه (دی/ بهمن)، گزارش داد: رشد اقتصادی ایران در سال مالی 2015-2016 میلادی به نیم درصد کاهش می یابد.
    در بیانیه این صندوق آمده است: کاهش اخیر تحریم ها باید به افزایش تولید نفت و صادرات ایران منجر شود.
    صندوق بین المللی پول همچنین رشد اقتصادی 4 تا 5.5 درصدی ایران را در سال مالی 2016-2017 میلادی پیش بینی کرده است.
    سفر هیات اعزامی صندوق بین المللی پول به ایران، فرصت مناسبی برای شناساندن فرصت‌ها و ظرفیت‌های اقتصاد کشور برای پیوند مجدد با اقتصاد جهانی و اعتمادسازی برای تجارت بین‌المللی خواهد بود.
    صندوق بین‌المللی پول که بر اجرای سامانه پولی بین‌المللی نظارت دارد، یکی از معتبرترین منابع ارزیابی و پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان محسوب می‌شود.
    گسترش همکاری های پولی بین‌المللی و تسهیل رشد متوازن تجارت بین‌الملل، ایجاد سامانه باثبات ارزی بین اعضا و پرهیز از رقابت در کاهش نرخ ارزها و تهیه منابع لازم توسط منابع عمومی صندوق برای کمک به کشورهای عضو دارای کسری تراز پرداخت ها، هدف های تشکیل این صندوق هستند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی