عصر بازار

مربیان فوتبال چند برابر مردم عادی حقوق می‌گیرند؟

عصر اعتبار- صبری لاموچی فرانسوی هنگامی که هدایت تیم ملی ساحل عاج را بر عهده داشت ۷۹۵ برابر حقوق یک فرد شاغل در این کشور را به‌عنوان دستمزد دریافت می‌کرد. دیگر مربیان سرشناس جهان چند برابر مردم عادی حقوق می‌گیرند؟

مربیان فوتبال چند برابر مردم عادی حقوق می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، هفته‌نامه تجارت فردا چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که در آن به بررسی اختلاف درآمد مربیان سرشناس فوتبال جهان با مردم عادی پرداخته بود. بر اساس این گزارش که برگرفته از اطلاعات مجله فوربس در سال 2014 است، اختلاف درآمدی مربیان فوتبال با مردم عادی گاهی چنان است که هوش از سر می‌برد.

    صبری لاموچی فرانسوی که هدایت تیم ملی ساحل عاج را بر عهده داشت، با اینکه در رده هجدهم گران‌ترین مربیان حاضر در جام‌جهانی قرار گرفته بود اما 795 برابر حقوق یک فرد شاغل در این کشور را دریافت می‌کرد. یعنی به طور متوسط یک فرد شاغل در کشور ساحل عاج باید 795 سال کار کند تا تنها به اندازه یک سال دستمزد مربی تیم ملی کشورش عایدی داشته باشد!

    دومین مربی‌ای که اختلاف درآمدش با مردم عادی آن کشور نجومی بود، فابیو کاپلوی ایتالیایی است. او که گران‌ترین مربی فوتبال ملی جهان است، 763 مرتبه بیشتر از میانگین درآمد سرانه مردم روسیه از فدراسیون فوتبال این کشور پول می‌گرفت.

    جالب اینجاست که کارلوس کی‌روش پرتغالی که سرمربیگری تیم ملی کشورمان ایران را بر عهده دارد بر اساس گزارش مجله فوربس 233 برابر یک فرد ایرانی درآمد دارد. یعنی اگر درآمد میانگین سالانه یک ایرانی را 9 هزار دلار (27 میلیون تومان با احتساب هر دلار سه هزار تومان) -‌ یا درآمد ماهانه‌اش را 750 دلار (دو میلیون و 225 هزار تومان) - ‌بدانیم، کارلوس کی‌روش با درآمدی حدود دو میلیون و 100 هزار دلار (شش میلیارد و 300 میلیون تومان با احتساب هر دلار سه هزار تومان) در سال، 233 برابر درآمد متوسط ایرانیان از فدراسیون فوتبال حقوق می‌گیرد. این در حالی است که اگر ملاک را حداقل حقوق قانون کار یعنی 600 هزار تومان قرار دهیم (ملاک قانونی سال اعلام این آمار یعنی 2014)، رقم دریافتی کی‌روش چیزی حدود 10 هزار و 500 برابر یک کارگر یا کارمند ساده ایرانی است.

    جدول میزان دریافتی و مقایسه آن با درآمد مردم دیگر کشورها را در جدول فوق ملاحظه می‌کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو