عصر بازار

هشدار به بیمه گران: نگران اتومبیل های بدون سرنشین باشید

عصر اعتبار- بیمه گران نباید نگران اثرات مخرب اقتصادی تغییرات آب و هوایی باشند، آن چیزی که صنعت بیمه را با تهدید مواجه می کند،‌ ورود اتومبیل های بدون سرنشین است.

هشدار به بیمه گران: نگران اتومبیل های بدون سرنشین باشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از لایو اینشورنس، وارن بافت مدیرعامل شرکت "برکشایر هیث‌وی" موفق ‌ترین سرمایه‌گذار قرن‌بیستم است که نامش به‌ طور مداوم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، در اجلاس سهامداران این شرکت گفت: به باور من بیمه گران نباید نگران اثرات مخرب اقتصادی تغییرات آب و هوایی باشند، آن چیزی که صنعت بیمه را با تهدید مواجه می کند،‌ ورود اتومبیل های بدون سرنشین است.

    او بر این باور است که تغییرات جوی، لطمه ای را به تجارت او و صنعت بیمه وارد نمی کند. بافت گفت: البته نباید این پدیده را نادیده گرفت اما بدون شک آسیبی به صنعت بیمه وارد نمی شود.

    بافت در این اجلاس پیش بینی کرد که همه گیر شدن استفاده از اتومبیل های بدن سرنشین خبر بدی برای فعالان صنعت بیمه خواهد بود و اگر استفاده از این اتومبیل ها همه گیر شود، فعالان در این صنعت به وخامت اوضاع پی خواهند برد.

    او ادامه داد: با ورود این اتومبیل‌ها جاده‌ها ایمن میشوند، البته این امری طبیعی است اما برای بیمه گران فعالان در این بخش خبر خوبی نخواهد بود؛ چرا که وقتی تصادفی در کار نباشد، به بیمه نیز نیازی نیست.

    وارن بافت مدیر عامل و رییس هیئت مدیره و "چارلی مانگر" نایب رییس شرکت برکشایر هیث‌وی را بر عهده دارند. بافت از سیستم شناور برای سرمایه‌ گذاری بر روی این شرکت استفاده کرده‌ است. او در ابتدای فعالیتش در برکشایر بر روی سرمایه‌ گذاری بلندمدت در بازار بورس متمرکز شده ‌بود، اما در سال 2010 میلادی تصمیم گرفت تمامی سهام این شرکت را خریداری کند.

    برکشایر هیث‌وی، شرکت هلدینگ و خوشه ‌ای آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر "اوماها"، ایالت "نبراسکا" قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه مانند بیمه اموال و بیمه سلامت، بیمه اتکایی و بسیاری از انواع بیمه‌ های نامتعارف است، اما درصد قابل‌ توجهی از درآمدهای برکشایر هیث‌وی از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌ های سرمایه ‌گذاری مشترک و صندوق ‌های پوشش ریسک، سفته ‌بازی، مدیریت سرمایه‌ گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت تامین می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو