عصر بازار

ورود بیمه گر برتر سوئیسی به بازار بیمه اسلامی

عصر اعتبار- در این گزارش آمده است در ماه ‍ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی میزان کل دارایی های ام‌ای‌ام در بخش بیمه تکافل ۳۰۶ میلیون دلار ارزش گذاری شده بود که این رقم طبق همین گزارش ها در اوایل سال جاری پنج درصد افزایش داشته است.

ورود بیمه گر برتر سوئیسی به بازار بیمه اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز،   این شرکت که دو سال پیش از تمایل خود برای ورود به بازار بیمه اسلامی سخن گفته بود، با خرید و تملک کامل شرکت بیمه "ام‌ای‌ام" مالزی و تصویب آن در کمیسیون قانونگذاری این کشور، به عنوان پنجمین بیمه گر بزرگ اروپایی وارد دومین بازار بیمه اسلامی جهان شد.

    روسای گروه ام‌ای‌ام مالزی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که تاییدیه بانک مرکزی را برای تکمیل فرآیند فروش دریافت کرده اند؛ امضای این توافق نامه برای نخستین بار در نوامبر سال گذشته میلادی بدون اشاره به جزئیات آن پیشنهاد شده بود.

    در این گزارش آمده است در ماه ‍ژوئن سال 2015 میلادی میزان کل دارایی های ام‌ای‌ام در بخش بیمه تکافل 306 میلیون دلار ارزش گذاری شده بود که این رقم طبق همین گزارش ها در اوایل سال جاری پنج درصد افزایش داشته است.

    کارشناساس بیمه تاکید می کنند که ورود بیمه زوریخ به بازار بیمه تکافل اولویت های جغرافیایی این شرکت را تغییر می دهد و این شرکت نفوذ بیشتری در منطقه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی خواهد داشت. همچنین با این قرارداد، مسیر حضور بیمه زوریخ در بازار بیمه اسلامی بحرین، قطر و امارات متحده عربی هموارتر می شود.

    این شرکت اروپایی که پیش از این در بازار بیمه سنتی بحرین، قطر و امارات متحده عربی فعالیت چشمگیری دارد، در کشورهای دیگر خاورمیانه نیز انواع مختلف بیمه های اتکایی را ارائه می کند.

    "جفری ریدل" رئیس منطقه ای زوریخ در بخش آسیا_پاسفیک و خاورمیانه، 2 سال پیش در گفت و گوی تاکید کرده بود «زوریخ علاقمند به حضور در بخش بیمه تکافل است؛ ما بر این باوریم که با این حضور شانس بهتری برای موفقیت تجارتمان در خاورمیانه داریم.»

    "گروه بیمه زوریخ" یکی از مهمترین شرکت های بیمه ای در جهان و بزرگترین شرکت بیمه در سوئیس است که دفتر مرکزی آن در شهر "زوریخ" این کشور قرار دارد. این شرکت در سه قسمت اصلی بیمه های عمومی، بیمه زندگی و کشاورزی فعالیت می کند. بیمه زوریخ با 60 هزار کارمند، در بیش از 170 کشور و منطقه از جهان فعالیت مستمر دارد. درآمد این شرکت بنا بر گزارش های منتشر شده بیش از 45 میلیارد دلار در سال است و سود عملیاتی آن فراتر از چهار میلیارد دلار گزارش شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو