عصر بازار

تعیین نرخ آزاد بنزین

نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد

عصر اعتبار- شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت نرخ دوم بنزین را ۱۵۰۰ تومان محاسبه کرد و در صورت عرضه دونرخی، این قیمت به عنوان بهای آزاد بنزین تعیین خواهد شد.

نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، همزمان با آغاز شمارش معکوس برای عرضه دو نرخی بنزین، قیمت و نرخ دوم بنزین توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران محاسبه شده است.

    پیگیری‌های خبرنگار مهر از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، نشان می دهد در محاسبه قیمت دوم بنزین، با احتساب دلار آزاد و متوسط قیمت 35 سنتی بنزین در 4 بازار منطقه ای خلیج مکزیک، روتردام، فوب خلیج فارس و سنگاپور و احتساب 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد عوارض و سایر عوامل دیگر، قیمت هر لیتر بنزین با نرخ دوم 1500 تومان محاسبه شده است.

    بر این اساس در صورت آغاز عرضه دو نرخی بنزین این احتمال وجود دارد که نرخ اول برای بنزین یکهزار و 200 تومان برای بنزین معمولی و سوپر باشد و قیمت دوم بنزین 1500 تومان خواهد بود که توسط جایگاه‌داران اخذ خواهد شد.

    به عبارت دیگر به منظور حفظ کارت هوشمند سوخت، آن دسته از خودروسوارانی که از کارت جایگاهداران برای خرید بنزین استفاده بکنند، باید نرخ دوم بنزین برای خرید این فرآورده پرطرفدار نفتی پرداخت کنند.

    در همین حال، سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با بیان اینکه درصورت صدور مصوبه دولت، عرضه بنزین از نیمه دوم امسال دونرخی می‌شود، گفته است: در صورت صدور مصوبه جدید امکان عرضه بنزین دونرخی در سطح جایگاه‌های سوخت کشور وجود دارد، سامانه هوشمند سوخت از زیرساخت‌ها و برنامه‌های متعددی برخوردار بوده که در صورت مصوبه عرضه بنزین دونرخی، امکان اعمال تغییرات جدید در سامانه و عرضه بنزین چندنرخی وجود دارد.

    این مقام مسئول در خصوص زمان بندی عرضه بنزین دونرخی اظهار داشته است: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که مصوبه‌ای صادر شود، از نیمه دوم امسال امکان عرضه دونرخی وجود داشته باشد.

    به گزارش مهر، نمایندگان مجلس در صحن علنی بند الحاقی اول به تبصره 14 بودجه 95 را بدین شرح اصلاح کردند: «دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون، کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت گاز (گازوئیلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به کلیه وسایل نقلیه صرفاً با استفاده از کارت مذکور و بر اساس بندهای زیر انجام می‌پذیرد:

    الف ـ هزینه واگذاری کارت هوشمند سوخت از مالک خودرو دریافت شود.

    ب ـ قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 1394 با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

    ج ـ در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد بر سهمیه تعیین شده توسط دولت (سهمیه پایه) سوخت‌گیری کند، بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

    د ـ قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تحویل در بندر (فوب) خلیج‌فارس به اضافه هزینه‌های جانبی شامل ریزش، تبخیر، بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی موضوع جزء 2 تبصره ماده 16 و بند «ج» ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده و نرخ کارمزد مناسب پرداختی به جایگاه‌داران که توسط دولت تامین می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو