عصر بازار

تک چرخ ۱۵۰ هزار تومان آب می‌خورد

تشدید برخورد با موتورسواران + نرخ جریمه‌ها

عصر اعتبار- جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌ سواران در پایتخت خبر داد.

تشدید برخورد با موتورسواران + نرخ جریمه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن عابدی، در این باره گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه تابستان و آغاز روزهای گرم سال، تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در دستورکار قرار گرفته است و براین اساس با آن دسته از موتورسوارانی که فاقد کلاه ایمنی بوده، اقدام به انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت کرده یا از محل‌های غیرمجاز همچون پیاده‌راه و خط‌های ویژه تردد اتوبوس عبور کنند، برخورد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات مورتورسواران همواره در طول سال ادامه داشته است، افزود: این طرح، طرح جدیدی نیست اما ماموران پلیس با توان بیشتری در آن حضور دارند.

    جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه 28 درصد از تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، اظهار کرد: متاسفانه در این بین درصد قابل توجهی از افراد نیز فاقد کلاه ایمنی بودند.

    کلاه ایمنی باید استاندارد باشد

    عابدی با بیان اینکه یک موتورسیکلت سوار باید تجهیزات مخصوص و حتما کلاه ایمنی بر سر داشته باشد، خاطرنشان کرد: همراه داشتن کلاه ایمنی برای موتورسیکلت‌سواران الزامی است اما باید توجه داشت که این کلاه حتما استاندارد هم باشد چراکه در مواردی بوده که کلاه غیراستاندارد حتی باعث تشدید ضربه به سر موتورسوار نیز شده است.

    وی عبور از خط ویژه و پیاده‌راه، نداشتن کلاه ایمنی، عبور از محل‌های ممنوعه و حرکات نمایشی با موتورسیکلت را جزو تخلفاتی برشمرد که علاوه بر جریمه، منجر به توقیف موتورسیکلت افراد خاطی نیز می‌شود.

    جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره جرایم تخلفات رانندگی نیز گفت: برابر قانون انجام حرکات نمایشی 150 هزار تومان، عبور از محل‌های ممنوعه و خط ویژه 100 هزار تومان و نداشتن کلاه ایمنی، 60 هزار تومان جریمه را برای موتورسواران به همراه خواهد داشت.

    عابدی با اشاره به گرم شدن هوا نیز افزود: در فصول گرم سال متاسفانه موتورسیکلت‌سواران کمتر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که همین موضوع ایمنی آنان را به خطر می‌اندازد از این رو توصیه همیشگی پلیس این است که علاوه بر سر داشتن کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات از حمل بار به وسیله موتورسیکلت و همچنین تردد در لاین سرعت بزرگراه‌ها خودداری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو