عصر بازار

تلاش هندی‌ها برای پرداخت بدهی نفتی ایران به دیوار خورد

عصر اعتبار- درحالی که مقامات هندی تلاش دارند پیش از سفر نخست وزیر هند به تهران بخشی از بدهی نفتی این کشور به ایران را بپردازند منابع هندی گفتند این تلاش ها به دلیل بی میلی بانک های اروپایی برای مشارکت در این پرداخت ها، به دیواری سخت خورده است.

تلاش هندی‌ها برای پرداخت بدهی نفتی ایران به دیوار خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که کمتر از یک هفته تا سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به تهران در روز 22 می زمان باقی مانده، مقامات هندی به شدت در تلاشند تا موافقتنامه ای را برای بازپرداخت 6.5 میلیارد دلار بدهی نفتی ایران منعقد کنند.

    اما مقامات وزارتخانه های نفت و امور خارجه هند گفتند، این تلاش ها به دلیل بی میلی بانک های اروپایی برای مشارکت در این پرداخت ها، به دیواری سخت خورده است.

    یک مقام هندی در این باره گفت: «ما داریم تمام تلاشمان را می کنیم تا در این هفته موافقتنامه ای منعقد شود....ما تمایل داریم قبل از سفر تاریخی نخست وزیر، حداقل بخشی از بدهی معوقمان را به ایران پرداخت کنیم.»

    موافقتنامه بازپرداخت بدهی نفتی ایران یکی از مواردی است که دو کشور تمایل دارند در جریان سفر نارندرا مودی به تهران در روز های 22 و 33 می اعلام شود.

    مقامات می گویند، بقیه توافقات در مسیر پیش بینی شده قرار دارد، اماجستجو برای یافتن کانال بانکی جهت بازپرداخت پول ایران آنها را با مشکل مواجه کرده است. این در حالی است که چند بانک از جمله دانسکه بانک دانمارک، هندلزبانک آلمان، بانک مرکزی ایتالیا و هالک بانک ترکیه برای انجام این انتقالات شناسایی شده اند و رزرو بانک هند نیز به عنوان بانک متناظر در داخل هند مشخص شده است.

    دهلی نو تاکنون چندین بار اعلام کرده که علاقمند به بازپرداخت بدهی 6.5 میلیارد دلاری نفتی ایران است.

    اما بانک های اروپایی به دلیل تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا از انجام تراکنش های مالی بین شرکت های آمریکایی و نهادهای ایرانی امتناع می ورزند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی