عصر بازار

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران:

مرکزی را برای هدایت سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده‌ایم

عصر اعتبار- در نشست خبری همایش ایران و ایتالیا رئیس کمیته سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توافق هسته‌ای اظهار داشت: این اجلاس نتیجه زحمات چندماهه هیات مشاوره اتاق بازرگانی است که بیشتر اعضای آن از مدیران باسابقه وزارت خارجه هستند.

مرکزی را برای هدایت سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعبتار» به نقل از ایلنا، فریال مستوفی گفت: این اجلاس با سایر اجلاس‌ها تفاوت زیادی دارد. ما تا امروز 180هیات تجاری خارجی را میزبانی کرده‌ایم اما این هیات بر مبنای سیاستگذاری کلان اقتصادی، وارد کشور شده است و موسسه امبروزتی سابقه زیادی در برگزاری چنین اجلاس‌هایی دارد.

    وی افزود: ما در کشور به برگزاری چنین اجلاس‌هایی نیاز داریم و بنا بر هماهنگی به عمل آمده این اجلاس در پنج سال آینده به صورت متناوب در ایران و ایتالیا برگزار خواهد شد.

    مستوفی تصریح کرد: ما پارلمان بخش خصوصی  هستیم و پس از برجام تصمیم گرفتیم که مرکزی را به عنوان هدایت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایجاد کنیم که این مرکز اطلاعاتی شامل طرح‌های صنعتی و اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش بازرگانی را ارائه می‌دهد. ما سعی کردیم در این مرکز از مشاوران، حقوقدانان و شرکت‌های حسابداری بین‌المللی استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز یک تفاهم‌نامه با مرکز مشاوران آلمان در هفته گذشته در وزارت اقتصاد و دارایی امضا کرد و امیدوار هستیم در این همایش چنین تفاهم‌نامه‌ای را نیز با شرکت مشاوره‌ای امبروزتی به امضا برسانیم.

    مستوفی ادامه داد: ما برای جذب سرمایه‌گذاری نیاز داریم که طرح توجیهی داشته باشیم و وقتی این طرح توسط موسسات درجه یک بین‌المللی نوشته شود و بانک‌ها، موسسات مالی، بیمه‌های بین‌المللی به راحتی این طرح‌ها را تامین مالی می‌کند و از طرف دیگر رتبه‌بندی اهمیت زیادی دارد و درجه یک و دو بودن این طرح‌ها سبب جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو