عصر بازار

خوانساری:

ایتالیایی‌ها به همکاری‌های بانکی شتاب ببخشند

عصر اعتبار- مسعود خوانساری گفت: ما از بانک‌های بزرگ ایتالیایی انتظار داریم تا اقدام‌های مثبت انجام شده در زمینه همکاری‌های بانکی را شتاب ببخشند و موضوعات را در جلسات مستمر با همتایان ایرانی خود به طور جدی دنبال کنند.

ایتالیایی‌ها به همکاری‌های بانکی شتاب ببخشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، در اجلاس تجاری ایران و ایتالیا، رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم افتتاحیه با اشاره به سابقه تجاری ایران و ایتالیا گفت: حضور طولانی‌ مدت ایتالیایی‌ها در ایران سبب شده ساختار برخی از صنایع ما با تکنولوژی این کشور عجین شود که از جمله می‌توان به صنایع نفت، پتروشیمی، فولاد، چرم و نساجی اشاره کرد.

    مسعود خوانساری ادامه داد: همین امر باعث می‌شود تا در فضای رقابتی پسابرجام ادامه همکاری با صنایع کشور ایتالیا از اولویت ویژه‌ای نزد صاحبان صنایع ایران برخوردار باشند. همچنین احیای جاده ابریشم، همکاری در زمینه مد و صنایع غذایی نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

    خوانساری افزود: ما امیدواریم با برقراری ارتباطات بانکی در شکل‌های متفاوتی مانند تاسیس دفتر نمایندگی و خرید سهام بانک‌های ایرانی، حجم مبادلات بین دو کشور در سال جاری و سال‌های پس از آن به سیر صعودی خود ادامه دهد و به میزان قابل قبولی برسد.

    وی تصریح کرد: پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران چند بانک ایرانی همکاری خود را با بانک منته پاسکی در قالب افتتاح حساب آغاز کرده و مبادرت به دریافت خدمات ضمانت‌نامه و اعتبار اسناد کردند.

    خوانساری تصریح کرد: ما از بانک‌های بزرگ ایتالیایی انتظار داریم تا اقدام‌های مثبت انجام شده در زمینه همکاری‌های بانکی را شتاب ببخشند و موضوعات را در جلسات مستمر با همتایان ایرانی خود به طور جدی دنبال کنند.

    خوانساری تصریح کرد: لازم به ذکر است تا زمانی که بسترهای لازم بانکی، اعتباری، بیمه‌ای و حقوقی آماده نشود قراردادهای بزرگ و پرمنفعت برای دو طرف نیز منعقد نخواهد شد.

    وی ادامه داد: جدا از توسعه صادرات، جمهوری اسلامی ایران با پیش‌بینی تسهیلات و قوانین لازم فضای مناسبی را جهت انجام سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های خارجی با بنگاه‌های ایرانی در حوزه‌های اولویت‌دار ازجمله انرژی‌های نو، آب و فاضلاب، خودروسازی، فولاد، معادن، حوزه سلامت و داروسازی فراهم آورده است.

    ایران کشوری در حال توسعه با جمعیتی جوان و تحصیلکرده است که همه این موارد بستری بسیار مناسب برای همکاری خلاقانه و سودبخش برای دو طرف به حساب می‌‌‌آید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی