عصر بازار

مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی:

وام ۱۰ میلیونی ازدواج هنوز ابلاغ نشده است

عصر اعتبار- مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه هنوز وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج ابلاغ نشده است، از احتمال کاهش سهمیه سایر تکالیف برای تامین وام ۱۰ میلیونی ازدواج خبر داد.

وام ۱۰ میلیونی ازدواج هنوز ابلاغ نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، میر محمد صادقی امروز - دوشنبه - در حاشیه همایش تبیین برنامه‌های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد درباره چگونگی تامین اعتبار وام 10 میلیون تومانی ازدواج که از سوی شورای نگهبان تایید شده است، گفت: زمانی که این قانون ابلاغ شود مکلف به اجرای آن هستیم.

    وی افزود: تا کنون در این زمینه جلساتی با بانک ها داشتیم و بعد از این هم این جلسات ادامه خواهد داشت. باید در این خصوص تامین منابع جدید را با روش های جدید در نظر بگیریم.

    مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: شاید برای تامین منابع در این زمینه سهمیه سایر تکالیف را کاهش دهیم.

    وی همچنین گفت تاکنون این قانون به مرحله ابلاغ نرسیده است اما بررسی ها همچنان برای تامین منابع مالی وام 10 میلیون تومانی ازدواج ادامه دارد.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد که اولویت بانک مرکزی در خصوص بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی، موضوع سرمایه در گردش خواهد بود.

    میرمحمد صادقی اظهار کرد: در ایران بر خلاف تمام دنیا 85 درصد از نظام تامین مالی از سقف سیستم تامین مالی کشور است.

    وی ادامه داد: در چند سال اخیر با تنگنای اعتباری مواجه بودیم که یکی از دلایل آن مطالبات بانک‌ها از دولت است؛ موضوعی که سابقه 30 ساله دارد.

    میرمحمدصادقی ادامه داد: 100 هزار میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها از دولت است و مطالبات غیر جاری نیز افزایش پیدا کرده است که رقم آن (مطالبات غیر جاری بانک‌ها) 90 هزار میلیارد تومان است.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: ما در سال 1393 اولویت را به سرمایه در گردش دادیم و به بانک‌ها دیکته کردیم که فقط سرمایه در گردش پرداخت کنند و حتی صنایع و تولیداتی که باید سرمایه در گردش پرداخت می‌کردند را تعیین کردیم. با این دیدگاه بود که بانک مرکزی برنامه‌های خود را پیش برد.

    وی افزود: کل تسهیلات پرداختی‌مان در سال گذشته، 417 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال 1393 رشد داشته است و از این رقم هم 122 هزار میلیارد به بخش صنعت پرداخت شد.

    میرمحمد صادقی اضافه کرد: به این موضوع اذعان داریم که بیشتر نگاه‌مان به سمت سرمایه در گردش بوده است؛ نه طرح‌های نیمه تمام.

    وی با اشاره به دیگر اولویت‌های بانک مرکزی گفت: اولویت تزریق منابع برای طرح‌هایی صورت خواهد گرفت که سودآوری و اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشند و بتوانند صادرات‌محور باشند. در این صورت است که چرخه منابع صحیح اجرا می‌شود.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی همچنان در حال بررسی است و با اتفاقاتی که افتاده، امیدواریم کاهش نرخ سود در سیستم بانکی کلید بخورد.

    وی افزود: مبلغی به عنوان یارانه سود توسط سازمان مدیریت تعهد شده است که بخشی از این سود و یارانه را پرداخت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو