عصر بازار

راه های جلوگیری از سوءاستفاده از کدهای اقتصادی تشریح شد

عصر اعتبار- سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به تذکر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره کدهای اقتصادی خواروبار فروشان اعلام کرد: تمهیدهای لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده از این کدها اندیشیده شده است.

راه های جلوگیری از سوءاستفاده از کدهای اقتصادی تشریح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به تذکر «عباس مقتدایی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت دقیق تر شدن سازوکارهای اجرای ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و تمهید ضوابط برای جلوگیری از سوءاستفاده از کدهای اقتصادی صنف خواروبارفروشان اطلاعیه ای صادر کرد.
    بر اساس این گزارش ، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: به استناد بند 1-3 دستورالعمل اجرایی بیست و هفتم دی ماه سال 1390 ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم اصلاحیه مصوب بیست و هفتم بهمن سال 1380، همه اشخاص حقوقی و حقیقی بندهای 'الف' و 'ب' ماده 95 قانون مالیات های مستقیم مکلفند از یکم فروردین ماه سال 1391 برای عرضه و فروش کالا و خدمات از صورتحساب فروش کالا به شرح فرم نمونه موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم استفاده کنند و در صورتحساب های صادر شده، شماره اقتصادی خود را چاپ و شماره اقتصادی خریدار را درج کنند.
    سازمان امور مالیاتی در این اطلاعیه افزود: همچنین وفق تبصره همین بند، اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع این دستورالعمل مکلفند مادامی که برای آنها شماره اقتصادی صادر نشده است، از شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی به جای شماره اقتصادی استفاده کنند.
    سازمان امور مالیاتی تاکید کرد «نظر به اینکه شماره اقتصادی جدید برای هیچ یک از مودیان محترم مالیاتی صادر نشده است، اکنون همه مودیان حقیقی و حقوقی فاقد شماره اقتصادی حسب مورد از شماره ملی یا شناسه ملی خود برای ارسال اطلاعات استفاده می کنند که مرجع صدور هیچ کدام از این شماره ها سازمان امور مالیاتی کشور نیست».

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو