عصر بازار

در دیدار رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان؛

واعظی راهکار افزایش مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد

عصر اعتبار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اقدامات انجام شده برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان گفت: زمانی که بانک های دو کشور بتوانند تسهیلات لازم بانکی را در اختیار متقاضیان بخش خصوصی و دولتی قرار دهند، حجم مبادلات تجاری دوجانبه به جایگاه قابل قبولی خواهد رسید.

واعظی راهکار افزایش مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان را اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود واعظی عصر دیروز(دوشنبه) در دیدار «المان رستم اف» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری آذربایجان به نقش مهم رئیسان جمهوری دو کشور در توسعه روابط اشاره کرد و افزود: در روابط اقتصادی دو کشور روابط بانکی از اهمیت بالایی برخوردار است.
    واعظی که رئیس ایرانی کمیسیون متشرک اقتصادی دو کشور است، خط راه‌آهن ایران – جمهوری آذربایجان را یکی از اقداماتی برشمرد که می تواند در روابط اقتصادی دوجانبه مؤثر باشد.
    وی افزود: ترانزیت کالا در این خط 10 میلیون تن در سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش دو طرف به اهداف مربوطه در آینده نزدیک برسیم.

    ** تمجید از توانمندی ایران در دوران تحریم
    رئیس بانک مرکزی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ایران امروز نیاز خود را در داخل کشور تأمین می‌کند و سیستم بانکی ایران از دوران تحریم تاکنون کار بزرگی را انجام داده است.
    «المان رستم اف» با اشاره به گسترش روابط بانکی بین ایران و جمهوری آذربایجان افزود: برای همکاری‌های بانکی دوجانبه، کمیته‌ای در سطح معاونان بانک مرکزی دو کشور تشکیل شده است که مسئولیت این کمیته، رفع موانع همکاری‌های بانکی بین دو طرف و همچنین تسهیل در امر توسعه مناسبات بانکی دو کشور از جمله تأسیس شعب بانکی جدید و برقراری رابطه کاگزاری خواهد بود.
     حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در بخش غیرنفتی به 500 میلیون دلار می رسد، اما در مجموع، حجم مبادلات تجاری دوکشور در بخش های نفتی و غیرنفتی بیش از یک میلیارد دلار است.
    مقام های ایران و جمهوری آذربایجان حجم مبادلات تجاری فعلی بین دو کشور را قانع کننده نمی دانند و معتقدند با توجه به ظرفیت های بزرگ اقتصادی دو طرف و نیز مزیت های همسایگی و ترانزیتی می توان ارزش فعلی مبادلات را به میزان قابل توجهی افزایش داد.
    سال گذشته الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به همراه هیات بزرگ اقتصادی وارد تهران شد تا در خصوص افزایش سطح همکاری ها با مقام های عالی کشور گفت و گو کند.
    ضمن آنکه اوایل اردیبهشت ماه امسال، «محمود واعظی» رئیس کمیسیون اتاق مشترک جمهوری اسلامی ایران- جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرد و با «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، چهار سند همکاری در زمینه داروسازی و خودروسازی امضا کردند.
    تفاهمنامه تاسیس واحد تولیدی مشترک داروسازی در جمهوری آذربایجان میان شرکت های سرمایه گذاری و آذرسون باکو و شرکت داروپخش ایران، تفاهمنامه میان شرکت های ایران خودرو و آذیوروکار جمهوری آذربایجان برای تولید مشترک خودروهای سواری و لوازم یدکی در واحد صنعتی نفتچالای جمهوری آذربایجان و تفاهنامه همکاری میان شرکت های سرمایه گذاری و آذیوروکار جمهوری آذربایجان از جمله این موارد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو