عصر بازار

تشریح جزییات بخشی از معافیت های مالیاتی امسال

بخشودگی جرایم بدهکارانی که تا پایان شهریور مالیات خود را بپردازند

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: جرایم بدهکارانی که تا پایان شهریور مالیات خود را بپردازند بخشوده می شود.

بخشودگی جرایم بدهکارانی که تا پایان شهریور مالیات خود را بپردازند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سیدکامل تقوی نژاد» دیروز(دوشنبه) در همایش «تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» افزود: باید ٣٥ درصد بودجه امسال از مالیات تامین شود.
    تقوی نژاد اضافه کرد: سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی (جی.دی.پی) باید از هفت درصد به١١ درصد افزایش یابد.
    وی تاکید کرد ظرفیت کنونی مالیاتی دولت فراتر از میزان کنونی است.
    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره طرح جامع مالیاتی گفت: با این طرح دارایی همه افرادی که باید مالیات بپردازند، شناسایی می شود.
    وی درباره معافیت مالیاتی صادرات اعلام کرد: افرادی که مواد خام صادر می کنند فقط 20 درصد معافیت مالیاتی دارند تا تشویق شوند مواد خام را به کالا تبدیل کنند.
    تقوی نژاد گفت: اگر فردی امروز سرمایه گذاری کند به مدت پنج سال معافیت مالیاتی دارد و اگر در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری کند هفت سال از پرداخت مالیات معاف می شود. همچنین سرمایه گذاری در مناطق محروم ١۰ سال و در شهرک های صنعتی مناطق محروم ١٣ سال مشمول معافیت مالیاتی است.
    وی ادامه داد: همچنین افرادی که در شهرک های صنعتی مناطق محروم سرمایه گذاری کنند و پس از 13 سال سرمایه آنان به دو برابر سرمایه ثبتی نرسد، همچنان از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
    تقوی نژاد گفت: همچنین برای سرمایه گذاری در طرح های بهداشتی و گردشگری امتیازهای مالیاتی در نظر گرفته شده است.
    وی اعلام کرد شرکت های دانش بنیان ١٥ سال از مالیات معافند.
    این مسئول درباره بدهی مالیاتی بنگاه های کوچک و متوسط گفت: این واحدها می توانند تا سه سال پرداخت مالیات خود را تنظیم کنند.
    به گزارش ایرنا، همایش «تبیین برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» امروز با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و مسکن و شهرسازی برگزار شد.
    بیست و پنجم اردیبهشت ماه نیز مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اعلام کرد: از 87 هزار و 659 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و120 واحد در شهرک های صنعتی مستقرند و بنابراین نزدیک 90 درصد صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
    «علی یزدانی» همان روز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی و صنعتگران لارستان افزود: از کل واحد صنعتی کشور، 79 هزار واحد در زمره صنایع کوچک و چهار هزار و 300 واحد در قالب صنایع متوسط محسوب می شوند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 948 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد در 787 شهرک صنعتی کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می شود.
    بیست و دوم اردیبهشت ماه نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنا کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی