عصر بازار

خریداران خودرو حتما بخوانند!

عصر اعتبار- در شرایطی که فروش خودروی چپی و تصادفی به اسم خودروی بدون رنگ و تصادف به کسب و کار پر رونقی در بازار خودرو تبدیل شده است یک کارشناس به شهروندان توصیه می‌کند هنگام خرید خودروهای دست دوم از مشاوره کارشناسان رنگ خودرو استفاده کنند تا طعمه کلاهبرداران و مافیای این بازار نشوند.

خریداران خودرو حتما بخوانند!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علیرضا پورحسنی  درباره فعالیت مافیای خرید و فروش خودروهای چپی و تصادفی در بازار خودرو، اظهار کرد: متاسفانه در بازار خودروهای دست دوم، فروش خودروهای تصادفی به اسم خودروی بدون رنگ، بارها اتفاق می‌افتد.

    وی ادامه داد: در این موارد سودجویان خودروهای تصادفی و چپی را با قیمت ناچیزی خریداری کرده و بسته به نوع آسیب دیدگی خودرو؛ نیمه عقب خودرو، یا ستون‌های چپ و راست، یا سقف خودرو را برش داده و بخش جدیدی را به آن جوش داده و پس از صافکاری و نقاشی به اسم خودروی بدون تصادف می‌فروشند.

    این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: سودجویانی که اقدام به این کار می‌کنند معمولا در برخی بازارهای غیر رسمی خرید و فروش خودروهای دست دوم مانند خیابان "ع" در جنوب شهر تهران و به ویژه از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در روزنامه‌ها و سایتها، اقدام به جذب خریداران و فریب آنها می‌کنند.

    وی ادامه داد: متاسفانه برخی خریداران خودروهای دست دوم نیز برای آنکه هزینه‌ها را کاهش دهند هنگام خرید خودرو به صافکاران متبحر و کارشناسان رنگ خودرو مراجعه نمی‌کنند تا از صحت خودرو، مطمئن شوند.

    پورحسنی با بیان اینکه کارشناسان رنگ خودرو در بیشتر موارد متوجه تصادفی بودن خودرو و رنگ خوردگی آن می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مراکز معاینه فنی، کارشناسان رنگ خودرو حضور دارند و پس از کارشناسی، رسید کتبی سلامت خودرو را نیز ارائه می‌کنند بنابراین پس از آن در صورت کشف هرگونه رنگ و خوردگی در خودرو، در برابر نظر کارشناسی خود مسوول هستند.

    پورحسنی ادامه داد: ‌البته بیشتر موارد فروش خودروهای تصادفی و چپی به جای خودروی بدون رنگ مربوط به خودروهایی است که در مراکز خیابانی غیر مجاز و همچنین در آگهی‌های روزنامه‌ها و سایتها، عرضه می‌شوند. البته موارد کلاهبرداری تنها در بازار خودروهای دست دوم نیست بلکه در بازار خودروهای صفرکیلومتر نیز اتفاقاتی چون فروش خودروی صفرکیلومتری که دارای خوردگی و رنگ بدنه است اتفاق می‌افتد.

    وی با بیان اینکه در روند حمل و نقل خودروهای وارداتی به داخل کشور برخی از این خودروها دچار خوردگی و آسیب بدنه می‌شوند، تصریح کرد: در این موارد برخی سودجویان اقدام به صافکاری و رنگ این خودروها کرده و آنها را با قیمتی چند میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت بازار از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایتها عرضه می‌کنند و برخی شهروندان نیز به دلیل چند میلیون تومان ارزان‌تر بودن اقدام به خرید می‌کنند غافل از اینکه خودروی صفرکیلومتر خریداری شده دارای خوردگی و رنگ است.

    این کارشناس بازار خودرو خاطرنشان کرد: این موارد نیز بیشتر در خودروهایی که از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایتها عرضه شده و فروشنده فاقد مکان مشخص است، اتفاق می‌افتد بنابراین شهروندان برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی برای خرید خودروی صفرکیلومتر و دست دوم به نمایشگاه‌های دارای مجوز مراجعه و از خرید از فروشندگان ناشناس فاقد مکان فعالیت مشخص که این محصولات را صرفا از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌فروشند، خودداری کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی