عصر بازار

جبران کسری صندوق‌ها به عهده بانک‌ها است

امکان تجمیع صندوق بازنشستگی بانک‌ها

عصر اعتبار- دیواندری گفت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

امکان تجمیع صندوق بازنشستگی بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علی دیواندری  در پاسخ به این پرسش که وضعیت صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: صندوق‌های بازنشستگی بانک‌ها وضع بدی ندارند و این گونه صندوق‌ها یک پدیده جهانی هستند و تنها مخصوص ایران نیست.

    وی با اشاره به ساختار این صندوق‌ها گفت: وضعیت به گونه‌ای است که با حق بیمه‌هایی که از شاغلین بانک‌ها اخذ می‌شود و حق بیمه‌هایی که در گذشته از شاغلین این بخش اخذ شده و افراد بازنشسته شده‌اند این صندوق‌ها فعالیت می‌کنند.

    دیواندری تصریح کرد: البته در برخی از موارد، هزینه‌هایشان جبران نمی‌شود و بازدهی پایین سرمایه گذاری‌هایی که انجام داده‌اند باعث کسری این صندوق‌ها می‌شود. جبران کسری در صندوق‌های اصلی کشور بر عهده دولت است اما در نظام بانکی، جبران کسری صندوق بازنشستگی بانک‌ها بر عهده خود بانک‌ها است.

    وی با بیان اینکه کسری‌ها به بانک‌ها اعلام می‌شود و بانک‌ها آن را می‌پردازند، گفت: این صندوق‌ها  اساسنامه‌ای دارند که زیر نظر وزارت اقتصاد است. البته این صندوق‌ها می‌توانند تجمیع شوند اما این کار تاکنون انجام نشده است.

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: این صندوق‌ها نقدینگی خوبی دارند و سرمایه گذاری‌های مناسبی هم انجام داده‌اند، تعداد شاغلین هم در نظام بانکی کم نیست و این حق بیمه‌ها تکافوی نقدینگی صندوق‌ها را می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی