عصر بازار

بدهی ۷میلیاردی طلافروش انگیزه سرقت ساختگی

عصر اعتبار- مرد طلافروش برای فرار از بدهی ۷ میلیاردی، ۲ سارق اجیر کرد تا دست به سرقت مسلحانه از مغازه خودش بزنند. او نقش مالباخته را بازی کرد تا با این شگرد بتواند از بیمه خسارت بگیرد.

بدهی ۷میلیاردی طلافروش انگیزه سرقت ساختگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، اعضای این باند که مرد طلافروش هم یکی از آنها بود دیروز در محل سرقت حاضر شدند تا صحنه سرقت از طلافروشی را بازسازی کنند.ماجرای این سرقت به هفتم بهمن‌ماه پارسال برمی‌گردد. آن روز به مأموران پلیس تهران خبر رسید سرقتی مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان پاسداران رخ داده است. وقتی مأموران به آنجا رفتند، مرد طلافروش که به‌شدت هراسان بود ماجرای دزدی را اینطور توضیح داد: صبح وقتی مغازه‌ام را باز کردم و مشغول چیدن ویترین شدم، ‌ناگهان جوانی حدودا 30ساله که ماسک بهداشتی به‌صورتش زده بود، وارد مغازه شد.

    او قصد خرید سکه داشت که من درحالی‌که می‌خواستم سکه‌ها را از ویترین بردارم و تحویل مرد جوان که به‌نظر می‌رسید مشتری است بدهم، ناگهان جوان نقابدار دیگری وارد مغازه‌ام شد و اسلحه‌ای به سمت من نشانه گرفت. او تهدید کرد که گاوصندوق را باز کنم. به‌شدت ترسیده بودم و دست و پایم می‌لرزید. مرد مسلح مدام تهدید می‌کرد که اگر در گاوصندوق را باز نکنم شلیک می‌کند و مرا می‌کشد. من هم از ترس جانم تسلیم خواسته آنها شدم. در ادامه دو مرد نقابدار دست و پای مرا بستند و تمام محتویات داخل گاوصندوق به همراه یک و نیم کیلو طلا داخل دو ساکی که همراهشان بود ریختند و با خودشان بردند.

    آنها نه‌تنها پول، مدارک و طلا سرقت کردند بلکه دوربین‌های مداربسته مغازه را هم دزدیدند تا ردی از خودشان به جا نگذارند. وی ادامه داد: پس از فرار دزدان مسلح، من شروع کردم به داد و فریاد که اهالی محل و مغازه‌داران دیگر به کمکم آمدند و دست و پایم را باز کردند.

    با ثبت این شکایت، تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تجسس‌های خود را برای شناسایی سارقان مسلح شروع کردند. پس از گذشت 25روز کار اطلاعاتی و پلیسی، سرنخ‌هایی از دزدان به‌دست آمد و آنها در اطراف تهران شناسایی و دستگیر شدند. آنها در بازجویی‌ها راز عجیب این دزدی مسلحانه را فاش کردند و گفتند که طراح این نقشه سرقت، صاحب طلافروشی بوده است. یکی از سارقان ماجرای سرقت را اینطور توضیح داد: ما با داماد صاحب مغازه دوست بودیم.

    چند روز پیش از سرقت شنیدم که صاحب مغازه به‌خاطر بدهی میلیاردی‌اش خیلی بهم ریخته و نقشه سرقت ساختگی از مغازه‌اش را کشیده تا بتواند از بیمه خسارت بگیرد. من و دوست دیگرم هم حاضر شدیم این سناریو را اجرا کنیم اما فکرش را نمی‌کردیم که ماجرا لو برود و گیر بیفتیم.پس از اقرار این متهم مأموران صاحب طلافروشی را احضار کردند و به تحقیق از او دست زدند. این مرد پس از مواجهه حضوری با سارقان دستگیرشده ادعای قبلی‌اش را تغییر داد و اعتراف کرد که به‌خاطر رهایی از دست طلبکاران نقشه سرقت ساختگی را کشیده است.

    در همین حال سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت درخصوص انگیزه این مرد گفت: صاحب طلافروشی به‌دلیل کلاهبرداری و فریب مأموران پلیس بازداشت شد. وی حدود 7میلیارد تومان بدهی داشته و قصد داشته تا بخشی از آن را از طریق بیمه دریافت کند که با اقدام به موقع پلیس دستگیر و در رسیدن به هدفش ناکام ماند.

    وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: تعدادی از مالباختگان مدعی شدند که صاحب طلا فروشی به آنها طلای بدلی فروخته است که رسیدگی به این موضوع نیز در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.
    سردار محمدیان با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: پرونده این مرد از دادسرای ناحیه 34به دادسرای ناحیه 4ارجاع شده و مالباختگان می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به اداره یکم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

    متهمان این باند دیروز در محل سرقت حاضر شدند و با وجود ازدحام جمعیتی که مقابل مغازه در پاساژ جواد‌الائمه صف کشیده بودند، صحنه سرقت ساختگی را بازسازی کردند. آنها پس از آن به اداره آگاهی انتقال یافتند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی