عصر بازار

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی از طریق ۳ بانک

عصر اعتبار- رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: از مجموع ۲ هزار میلیارد تومانی که دولت برای سال ۹۵ به عنوان مشوق صادراتی تصویب کرده ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار ۳ بانک برای ارائه به صادر کنندگان قرار گرفته است.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی از طریق ۳ بانک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد لاهوتی به جزئیات تخصیص بخشی از مشوق صادراتی در سال 95 اشاره کرد و گفت: از مجموع 2 هزار میلیارد تومان که به عنوان مشوق صادراتی از طرف دولت مصوب شده 500 میلیارد تومان در اختیار 3 بانک قرار گرفته تا به صادرکنندگان تسهیلات با نرخ ارزان‌تر ارائه کند.

    وی افزود: 300 میلیارد تومان از این رقم به بانک توسعه صادرات، 100 میلیارد تومان به بانک صنعت و معدن و 100 میلیارد تومان به بانک تعاون اختصاص یافته است.

    به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران این بانک‌ها می‌توانند تسهیلاتی در قالب ارزی و ریالی در اختیار صادرکنندگان قرار دهند که نرخ ریالی 16 درصد و نرخ ارزی حدود 6 درصد خواهد بود.

    لاهوتی با اشاره به اینکه قرار است تا 2 بانک دیگر نیز از این منابع استفاده کنند، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه یک بانک خصوصی و یک بانک دولتی در همین زمینه با صندوق توسعه ملی به امضا رسیده است.

    وی اظهار امیدواری کرد، تا از این محل صادرکنندگان بتوانند از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی