عصر بازار

تحلیل اقتصادانان اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در هفته آینده

عصر اعتبار- اقتصاددانان اینوستینگ بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

تحلیل اقتصادانان اینوستینگ از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا از جمله افزایش خرده فروشی و رشد شاخص اعتماد مصرف کننده موجب شد تا روند صعودی قیمت طلا در روزهای گذشته متوقف شود.
    بر اساس این گزارش انتشار این آمارها موجب شد تا ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله تاثیر منفی بر قیمت طلا داشته است.
    خرده فروشی در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 1.3 درصد رشد داشته در حالی که کارشناسان افزایش 0.8 درصدی را پیش بینی کرده بودند.
    شاخص اعتماد مصرف کننده نیز طی ماه می به بیش از 95.8 واحد رسیده که این بالاترین رکورد در 11 ماه اخیر به شمار می رود. شاخص ارزش دلار نیز در پایان مبادلات روز جمعه با رشد 0.5 درصدی روبرو شد.
    قیمت هر اونس طلا نیز در هفته گذشته با کاهش 21.30 دلاری معادل 1.64 درصدی همراه شده است. افزایش ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل کاهش قیمت طلا بوده است.
    قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 19 درصد رشد داشته است که گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی در رشد قیمت طلا داشته است.
    طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار حساس است. در هفته آینده انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.
    انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار دارد. در این هفته آمارهای مربوط به فعالیت صنعتی آمریکا منتشر می شود. روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر خواهد کرد. انگلیس نیز آمارهای نرخ تورم را اعلام می کند.
    چهارشنبه ژاپن آمارهای اولیه مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را منتشر می کند. انگلیس نیز آمارهای اشتغال در ماه آوریل را اعلام خواهد کرد. منطقه یورو نیز شاخص قیمت مصرف کننده را منتشر می کند. متن مذاکرات نشست فدرال رزرو آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر می شود.
    روز پنج شنبه نیز متن مذاکرات نشست بانک مرکزی اروپا منتشر خواهد شد

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی