عصر بازار

رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری تصریح کرد:

"اقتصاد مقاومتی" محور اصلی همایش بین‌المللی اقتصاد شهری

عصر اعتبار- رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری با بیان این‌ که شعار امسال، محور اصلی همایش بین‌المللی اقتصاد شهری است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل، زمانی است که بتوان به خوبی از پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کرد.

"اقتصاد مقاومتی" محور اصلی همایش بین‌المللی اقتصاد شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسین محمدپورزرندی، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی اقتصاد شهری اظهار کرد: در حال حاضر، 70درصد جمعیت کشور ما در شهرها زندگی می‌کنند و در ده سال آینده این میزان به 80درصد می‌رسد و از این رو، اقتصادی شهری از مهم‌ترین محورهایی است که باید در مورد آن بیشتر فرهنگسازی شود.
    وی با تاکید بر اهمیت موضوع اقتصاد شهری در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت اهمیت این موضوع، همایش اقتصاد شهری با رویکرد " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" به صورت بین‌المللی و با هدف تبادل نظر در این حوزه با کشورهای مختلف، برگزار می‌شود.
    رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری، افزود: از جمله این محورها، "گردشگری و اقتصاد شهری" است که با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور ما به ویژه در حوزه گردشگری زیارتی، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست از این ظرفیت موجود، به درستی استفاده کرد.
    مدیرعامل بانک شهر، خاطرنشان کرد: همچنین "نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری" از دیگر محورهای این همایش است که با توجه به اهمیت موضوع بانکداری به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور مورد توجه قرار دارد.
    پورزرندی، عنوان کرد: نظام بانکداری اسلامی باید با توجه به فرهنگ کشورمان توسعه یابد و یکی از موضوعات مهم در این زمینه بانکداری بدون رباست که مشکلات مربوط به این نوع بانکداری، در حال بررسی است.
    وی با بیان این‌ که در اقتصاد مقاومتی آسیب‌های حوزه اقتصاد شهری و بانکداری در مسیر توسعه شهرها بسیار حائز اهمیت است، ابراز امیدواری کرد تا برگزاری چنین همایش‌هایی، منجر به نتایج خوبی در این زمینه شود.
    رئیس همایش بین‌المللی اقتصاد شهری در ادامه، وجود درآمدهای ناپایدار را از معضلات مهم در جوامع شهری دانست و گفت: متاسفانه درآمد شهرداری‌ها وابسته به درآمدهای ناپایدار است و زمانی که رکود مسکن ایجاد می‌شود، شهرداری‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند، از این رو بررسی ایجاد درآمدهای پایدار نیز از دیگر موضوعات مهم در حوزه اقتصاد شهری است.
    به گفته پورزرندی، تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اقدام و عمل، زمانی صورت می‌گیرد که بتوانیم به خوبی از پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم.
    بر این اساس، همایش بین‌المللی اقتصاد شهری روز پنج‌شنبه 30اردیبهشت، با حضور میهمانانی از 15کشور دنیا، مدیران شهری کلانشهرهای مختلف، مدیران برتر محلات و شهرداری‌های برتر سطح کشور و با بررسی 10محور در حوزه اقتصاد شهری، در ساختمان مرکزی بانک شهر برگزار می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو