عصر بازار

وزیر بهداشت:

تا کنون کمتر از ۱۰ هزار میلیارد در طرح تحول سلامت هزینه شده است

عصر اعتبار- دستگاههای دولتی باید بیش از پیش، خواهان ایفای مسئولیتهای اجتماعی از سوی شرکتهای خارجی همکار در طرحها و پروژه های کشورمان باشند و وزارت نفت می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

تا کنون کمتر از ۱۰ هزار میلیارد در طرح تحول سلامت هزینه شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش سرویس سلامت ایسنا، سید حسن هاشمی صبح امروز در آیین گشایش همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» با بیان این مطلب افزود: یکی از محوری ترین مسائلی که باید در همکاری شرکتهای خارجی در طرحها و پروژه های ایرانی مدنظر قرار گیرد، لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی بوده و فکر می کنیم یکی از وزارتخانه هایی که می تواند در این زمینه پیشتاز باشد، وزارت نفت است.

    وزیر بهداشت با اشاره به موفقیتهای وزارت نفت در ایام پساتحریم از جمله افزایش تولید نفت خام، تصریح کرد: اگرچه برخی نقش صنعت نفت را در اقتصاد کشور کتمان می کنند، اما فارغ از شعارها واقعیت این است که اگر در کشور به صنعت نفت توجه شود و این صنعت موفق باشد، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

    وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در کنار توجه به تولید فرآورده های نفتی ادامه داد: ایجاد آلاینده ها متاسفانه از مشکلات ذاتی صنعت است و امیدواریم وزارت نفت همانطور که تا کنون گامهای خوبی برای ارائه خدمات درمانی مناسب به کارکنان خود برداشته است، از این پس نیز این مهم را مدنظر قرار دهد و شاهد حضور پررنگ تر این وزارتخانه در حوزه های اجتماعی به خصوص در مناطقی که تاسیسات نفتی وجود دارد، باشیم.

    وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت کارکنان صنعت نفت در مناطق عملیاتی گفت: سلامت کارکنان صنعت نفت چه برای این صنعت و چه برای حوزه درمانی کشور حائز اهمیت است و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری شود، کم است.

    هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت از هرگونه همکاری با وزارت نفت در حوزه درمانی استقبال می کند، اعلام کرد: پیشنهاد می دهیم اداره تمام بیمارستانهای چهار استان جنوبی کشور به این وزارتخانه واگذار شود و در صورت موافقت وزارت نفت با این پیشنهاد، سرمایه اجتماعی قابل توجهی برای این وزارتخانه ایجاد خواهد شد.

    وی ادامه داد: تا کنون کمتر از 10 هزار میلیارد تومان در طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح دولت در حوزه سلامت هزینه شده و رضایتمندی فراوانی را در سطح کشور به همراه داشته است که این امر نشان می دهد اگر در حوزه سلامت برای مردم گامی برداشته شود، آنها بسیار قدرشناسند و استقبال می کنند.

    وزیر بهداشت با بیان این که وزیر نفت کشورمان، نخستین وزیر جهاد سازندگی و پرچمدار ارائه خدمات به مناطق محروم بوده است، گفت: امیدوارم با حضور وی در وزارت نفت شاهد ایفای مسئولیتهای اجتماعی بیشتر از سوی این وزارتخانه باشیم.

    هاشمی با بیان این که این نخستین بار است که در جمع دوستان وزارت نفت حاضر می شوم، برگزاری این همایش را اقدامی مبارک در حوزه نفت عنوان کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی و درک و شناخت آن، دلیل برگزاری این همایش بوده است و من به سهم خودم از مسئولیت شناسی وزارت نفت قدردانی می کنم و امیدوارم برکات فعالیتهای این وزارتخانه را بیش از پیش در بین مردم و کارکنان این مجموعه شاهد باشیم.

    وی بر لزوم توجه دستگاههای دولتی به مسئولیتهای اجتماعی از طریق ساخت مراکز درمانی، ایجاد و توسعه مراکز آموزشی و توجه به بهداشت و سلامت کارکنان دستگاهها تاکید کرد و افزود: اگر دستگاهها بخواهند در این زمینه فعال باشند، عرصه وسیعی برای ارائه خدمات وجود دارد.

    وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت نفت در ارائه این خدمات سابقه طولانی دارد و نزدیک به یک قرن است که در کنار فعالیتهای اقتصادی برای کارکنان خود به فراخور توجه وزیران وقت امکانات مناسبی را فراهم کرده است.

    براساس گزارش وزارت نفت، هاشمی با اشاره به اینکه صنعت نفت اگرچه به سبب ماهیت ذاتی خود، آلایندگیها و مشکلات زیست محیطی را فراهم می کند اما در عین حال از طریق کمک به بودجه عمومی کشور نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد و ما امیدواریم وزارت نفت ایفای مسئولیتهای اجتماعی را با جدیت بیشتر ادامه دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو