عصر بازار

رئیس جمهور مطرح کرد:

تاکید بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسلواکی

عصر اعتبار- رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید اسلواکی در تهران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش همکاری ها با اتحادیه اروپا و از جمله اسلواکی است.

تاکید بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسلواکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «لوبومیو گلیان» سفیر جدید اسلواکی اظهارداشت: روابط ایران و اتحادیه اروپا درحال نوسازی است و زمینه برای همکاری های مشترک در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آماده است.

    رییس جمهوری با اشاره به اینکه اسلواکی ریاست آتی شورای اتحادیه اروپا را برعهده خواهدداشت، گفت: ریاست براتیسلاوا بر این شورا، می تواند پنجره ای برای سرعت بخشیدن در همکاری های تهران و اتحادیه اروپا باشد.

    روحانی با تشریح توانمندی ها و امکانات گسترده ایران گفت: روابط دو کشور در همه حوزه ها و از جمله اقتصادی باید بیش از پیش گسترش یابد و بی تردید استحکام روابط بانکی ایران و اسلواکی ، روند این همکاری ها را شتاب می بخشد.

    رییس جمهوری به ضرورت همکاری مشترک بخش های خصوصی ایران و اسلواکی اشاره کرد و گفت: تقویت روابط میان اتاق های بازرگانی دو کشور و تشکیل "اتاق بازرگانی مشترک" نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و تجاری تهران – براتیسلاوا برجای می گذارد.

    سفیر جدید اسلواکی در تهران نیز در این دیدار با تشریح اولویت های ماموریت خود در تهران گفت: اسلواکی مصمم به توسعه همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

    «لوبومیو گلیان» با تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، افزود: ایران کشوری غنی، با مردمی تحصیلکرده و با فرهنگی متمدن است و تلاش اسلواکی، بنای روابطی مستحکم با تهران در همه حوزه ها بویژه سیاسی و اقتصادی است.

    وی با اشاره به اینکه سفارت اسلواکی در تهران، با برعهده داشتن همزمان فعالیت های دیپلماتیک مرتبط با افغانستان، پاکستان و خاورمیانه عملا سفارتخانه ای منطقه ای است، اظهارداشت: اسلواکی در دوره ریاست بر شورای اتحادیه اروپا نیز تلاش خود را برای تقویت همکاری های این اتحادیه با ایران بکار می گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو