عصر بازار

ارز مبادله‌ای واردات کره حذف شد

عصر اعتبار- دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: ارز اختصاصی واردات کره برداشته شده و از مبادله ای( دولتی) به ارز متقاضی( آزاد) تبدیل شد.

ارز مبادله‌ای واردات کره حذف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رضا باکری اظهار کرد: امروز به ما اعلام شد؛ ارز واردات کره از مبادله ای( دولتی) به ارز متقاضی( آزاد) تبدیل شده است و دولت حمایت خود را  از واردات این محصول برداشته است.

    وی افزود: بر این اساس انجمی صنایع لبنی نیز نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشت تا با توجه به شرایط رکود اقتصادی، ارز مبادله‌ای واردات کره را حذف نکند و روند تخصیص آن ادامه یابد.

    دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران درباره احتمال افزایش قیمت کره گفت: باید منتظر ماند تا مشخص شود سیاست دولت چگونه خواهد بود و آیا دوباره ارز مبادله ای را به واردات این محصول اختصاص می‌دهد یا خیر؟

    باکری گفت: تا مشخص نشدن این موضوع نمی‌توان درباره تغییرات قیمتی محصول کره پاستوریزه درشرایط جدید ارزی اظهار نظر کرد.

    وی یاد آورشد : قیمت مصرف‌کننده  فعلی هرکیلوگرم کره 100 گرمی 2 هزار و 400 تومان( هر کیلو گرم 24 هزار تومان) است.

    کره از محصولاتی است که بخش عمده آن (حدود 90 درصد) ازخارج کشور تامین می‌شود و وارداتی است و صنایع داخلی صرفا به بسته بندی این محصول اقدام می‌کنند و تغییرات نرخ ارز وارداتی تاثیرات مشخصی بر قیمت تمام شده این محصول خواهد داشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی