عصر بازار

رییس گروه مالی گردشگری:

دوره ایران هراسی تمام شده است

عصر اعتبار- رئیس گروه مالی گردشگری در نشست اقتصادی ایران و ایتالیا، گفت: «دوره ایران هراسی تمام شده و ایران امروز به عنوان یک اقتصاد نوظهور و پویا در حال فعالیت است».

دوره ایران هراسی تمام شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» ،«مهدی جهانگیری»، با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به ایتالیا و امضای قراردادهای متعدد به ارزش 22 میلیارد دلار اظهار داشت: «در شرایطی که کشور ایتالیا دوست ما در دوران تحریم های ظالمانه بوده، در دوره پساتحریم باید پیشقراول استفاده از ظرفیت های اقتصادی ایران باشد».

    نایب رییس اتاق بازرگانی تهران، در ادامه خاطرنشان کرد: «در شرایطی که ما رشد 8 درصدی را برای اقتصاد ایران رصد کرده ایم و صندوق بین المللی پول این رقم را 5 درصد اعلام کرده، امیدواریم با جذب سرمایه گذاری خارجی به این رشد دست یابیم. ما انتظار داریم دوستان ایتالیایی منتظر معجره نباشند و جسارت تصمیم گیری در خصوص همکاری با ایران را داشته باشند».

    وی با اشاره به بهبود وضعیت بانک های ایران افزود: «اکنون بانک های ما به دنبال اصلاح ساختار مالی و جذب شرکای خوب خارجی هستند تا بتوانند در بازار بین المللی رقابت کنند. اعتقاد داریم که در این بازار و با این ظرفیت می شود کارهای بزرگی انجام داد».

    جهانگیری با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری ایران بر اساس استانداردهای سازمان جهانی جهانگردی رشد هفت درصدی را پیش رو دارد تصریح کرد: «هر دو کشور ایران و ایتالیا پر از آثار تاریخی مناسب هستند که فضا را برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت مهیا کرده است. مدیریت صنعت گردشگری در ایتالیا وضعیت مناسبی دارد و ما می پذیریم که با مشارکت شرکای ایتالیایی، بناهای تاریخی ایران به عنوان واحدهای اقامتی و حرفه ای در خدمت صنعت گردشگری قرار گیرند. صنعت گردشگری ما می تواند برای کشورهای منطقه بسیار جذاب باشد و امروز همه کشورهایی که ایران را در لیست تحریم خود قرار داده بودند ایران را به عنوان یک مقصد جذاب به مردم خود توصیه می کنند».

    رئیس گروه مالی گردشگری همچنین یادآور شد: «ما به دنبال ایجاد نهضت ملی صنعت گردشگری هستیم و قصد داریم سهم 2 درصدی از گردشگری دنیا و سهم 5/1 درصدی از درآمد این صنعت به دست آوریم».

    نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در خاتمه گفت: «اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین نماینده بخش خصوصی در تهران صاحب برنامه جدی در این حوزه است. ما در پارلمان بخش خصوصی قصد داریم تفاهم نامه های بخش خصوصی و سرمایه گذاری را تا انتها مدیریت و دنبال کنیم و به دنبال این هستیم که هر مانعی که باعث طولانی شدن این فرایند می شود را از سر راه برداریم. راه اندازی مرکز مشاوره سرمایه گذاری که امروز تفاهم نامه آن امضا شد، اطمینانی به سرمایه گذاران خارجی است که قصد دارند در اقتصاد ایران مشارکت کنند. قطعا حضور سرمایه گذاران ایتالیایی، نشان از عزم و اراده جدی برای تقویت همکاری ها دارد».

    گفتنی است نشست دو روزه اقتصادی ایران و ایتالیا، با هدف گسترش روابط اقتصادی دو کشور در طی روزهای 27 و 28 اردیبهشت ماه در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی