عصر بازار

گشایش رسمی اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیراقتصاد ایران

معاون رئیس جمهور اندونزی خواستار استفاده از ابزارهای مالی اسلامی برای کاهش فقر شد

عصر اعتبار- یوسف کالا' معاون رئیس جمهور اندونزی سه شنبه شب در آیین گشایش رسمی اجلاس بانک توسعه اسلامی که در جاکارتا با حضور ایران برگزار شد، گفت که ابزارهای مالی اسلامی متعلق به این بانک باید قادر به تبدیل به یکی از ابزارهای مالی پیشرو در تلاش برای کاهش فقر و توانمندسازی کشورهای اسلامی باشد.

گشایش رسمی اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور وزیراقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، 'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیات همراه که برای شرکت در چهل و یکمین اجلاس هیات عامل بانک توسعه اسلامی در جاکارتا بسر میبرند در این آیین شرکت داشتند.
    در ابتدای این آیین نمایندگان بلندپایه کشورهای عضو و وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در مراسم عکس یادگاری شرکت کردند.
    معاون رئیس جمهور اندونزی در آیین گشایش رسمی افزایش بودجه بانک توسعه اسلامی را برای بازسازی کشورهای درگیر در جنگ ضروری دانست، اما گفت که اکثر کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی از درآمد متوسط و پایینی برخوردارند.
    وی گفت بسیاری از کشورهای عضو منازعه و جنگ و درگیری داخلی و حمله دشمنان خارجی را تجربه کرده اند و بسیاری از زیرساخت ها این کشورها آسیب دیده اند.
    یوسف کالا بانک توسعه اسلامی را یک محرک خوب برای حفظ و بهبود اقتصاد هر یک از اعضای آن دانست و گفت که کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی همچنان ظرفیت های بزرگی بشمار می آیند.
    به گفته وی، دو سوم تولید نفت جهان توسط کشورهای عضو این بانک تولید می شود و به یقین این از اهمیت زیادی برای توسعه برخوردار است، چون محرک خوبی برای بهبود و حمایت از اقتصاد هستند.
    یوسف کالا گفت که انتظار دارد این وضعیت در آینده بهتر شود، اما طول می کشد و تلاش اعضای بانک توسعه اسلامی را می طلبد.
    معاون رئیس جمهور اندونزی با قدردانی از بانک توسعه اسلامی که بر تقویت رشد اقتصادی و توزیع عادلانه تمرکز می کند، گفت که ابزارهای مالی اسلامی متعلق به این بانک باید قادر به تبدیل به یکی از ابزارهای مالی پیشرو در تلاش برای کاهش فقر و توانمندسازی کشورهای اسلامی کمتر توسعه یافته عضو باشد.
    وی رکود اقتصادی و کاهش قیمت محصولات را زنگ خطری برای 57 کشور عضو بانک توسعه اسلامی دانست و گفت که این شرایط نیاز به بهبود سیاست ها دارد تا اقتصاد را در مسیر بهبود تحریک کند.
    یوسف کالا با اشاره به اینکه اکثر کشورهای عضو این بانک صادرکننده محصول به ویژه نفت و گاز هستند، گفت: این مجموعه کشورها توانایی بالایی دارند، اما رکود و کاهش قیمت محصولات به یقین تاثیر زیادی بر اقتصاد هر کشور خواهد داشت.
    وی اعتراف کرد که اندونزی نیز با 250 میلیون نفر جمعیت با این مشکل و پیش بینی کاهش رشد اقتصادی مواجه است، اما گفت که سیاست های کلان اقتصادی در این مورد پیش بینی شده و یکی از آنها تقویت و توسعه زیرساخت ها است.
    معاون رئیس جمهور اندونزی گفت که دولتمردان برای حل این مشکل توسعه زیرساخت ها، بهبود سیستم مالی، سیستم مالی موثرتر و ... را در اولویت قرار داده اند تا سرمایه گذاری خارجی جذب و همکاری های تجاری صورت گیرد، هر چند برای اینکار زمان لازم است.
    نشست های کارشناسی و حاشیه ای بانک توسعه اسلامی از روز یکشنبه و چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی از صبح سه شنبه برگزار آغاز شد.
    آیین رسمی گشایش این اجلاس نیز شب گذشته با حضور هیات ایرانی و دیگر کشورهای عضو وچند وزیر اقتصادی اندونزی برگزار شد.
    در این اجلاس 53 جلسه با مشارکت 300 سخنران در 100 موضوع برگزار می شود و در آن دو هزار نفر از مقامات بانکی، مالی و کارشناس از 57 کشور عضو بانک توسعه اسلامی حضور دارند.
    این اجلاس روز پنجشنبه پایان می یابد و وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران روز سه شنبه با همتای اندونزیایی خود دیدار و برای توسعه مناسبات و اتصال نظام بانکی دو کشور رایزنی کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو