عصر بازار

تاکید وزرای اقتصاد ایران و اندونزی بر اتصال نظام بانکی دو کشور

عصر اعتبار- وزرای امور اقتصادی و دارایی ایران و اندونزی با تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در دوران پسابرجام، خواستار اتصال نظام بانکی دو کشور برای سهولت در مناسبات فعالان اقتصادی شدند.

تاکید وزرای اقتصاد ایران و اندونزی بر اتصال نظام بانکی دو کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و 'بامبانگ بروجونگورو' وزیر دارایی اندونزی در این دیدار که در جاکارتا انجام شد، راههای توسعه همکاری های دو کشور را بررسی و متصل شدن نظام بانکی را در این مسیر ضروری دانستند.

    طیب نیا از کم تحرکی در مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی در سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم های ناعادلانه غرب ابراز تاسف کرد و گفت : سیاست دولت تدبیر و امید در ایران ،ارتقای همکاریهای اقتصادی  با همه کشورهای جهان و دوست به ویژه کشورهای اسلامی، مانند اندونزی است.

    وی با اشاره به حجم مناسبات اقتصادی دو کشور که در گذشته تا بیش از دو میلیارد دلار رسیده بود اما به دلیل تحریم های ناعادلانه غرب به یک دهم کاهش یافت، ابراز امیدواری کرد با توجه به تحولات اخیر، اجرای برجام و عزم رهبران دو کشور برای افزایش همکاری ها، حجم مناسبات چند ده برابر شود.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان بر عزم راسخ ایران برای توسعه روابط با اندونزی تاکید کرد و نشانه آن را سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری به جاکارتا و مذاکرات دو جانبه دانست.

    طیب نیا  با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران، گفت: اقدامات عملی و قدم های  موثری در راستای استفاده از ظرفیت های دو کشور برای توسعه مناسبات برداشته شده است.

    وزیر دارایی اندونزی نیز در این دیدار با تاکید بر سیاست دولت این کشور برای همکاری با کشورهای اسلامی، میزبانی جاکارتا از چهل و یکمین اجلاس هیات عامل بانک توسعه اسلامی را در راستای همکاری با کشورهای اسلامی دانست.

    'بامبانگ بروجونگورو' با تایید سخنان وزیر امور  اقتصادی  و دارایی کشورمان در خصوص  کاهش حجم مناسبات در دوران تحریم، به دیدارهای مقامات بلندپایه دو کشور در یکسال گذشته و دیدار خود با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون مقامات دو کشور، درپی رایزنی برای برداشتن موانع و توسعه مناسبات هستند.

    وی تاکید کرد: تنها راه توسعه آسان روابط اقتصادی دو کشور برقراری مناسبات بانکی اندونزی و ایران و اتصال نظم بانکی دو کشور است.

    وزیر اقتصادی دولت اندونزی گفت: دولت این کشور از برقراری روابط بانکی دو کشور حمایت می کند و اطلاعات صحیح در خصوص امنیت روابط بانکی به بانک های دولتی و خصوصی ارائه شده است.

    وی همچنین توسعه همکاری جاکارتا – تهران در حوزه انرژی را مورد تاکید قرار داد و گفت : دولت اندونزی از خرید نفت خام ایران و سرمایه گذاری برای ساخت پالایشگاه در این کشور با خوراک نفت خام ایران استقبال می کند.

    'بامبانگ بروجونگورو' اعلام کرد: در حال حاضر میزان مصرف سوخت در اندونزی دو برابر تولیدات داخلی است و جاکارتا برای حل این مشکل از سرمایه گذاری کشورهای دوست استقبال کرده و طرف های علاقمند را به برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت ملی نفت (پرتامینانس) دعوت می کند .

    وی همچنین پیشنهاد داد نشستی اقتصادی و بازرگانی با حضور تجار و صاحبان صنایع دو کشور برای معرفی بیشتر ظرفیت های اندونزی و ایران به منظور توسعه همکاری های اقتصادی برگزار شود.

    لازم به ذکر است وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه این دیدار با همتای اندونزیایی خود ، از نمایشگاه نوآوری و غرفه جایزه مصطفی (ص) بازدید کرد.

    گفتنی است "علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی، بزرگترین بانک بین المللی توسعه ای جهان اسلام وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد و مورد استقبال رسمی 'احمدمحمدعلی' رییس این بانک قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو