عصر بازار

کارگران «قرارداد سفید» امضا نکنند

عصر اعتبار- مدیرکل بازرسی وزارت کار با بیان اینکه کارگران در کارگاه‌ها به دلیل فقدان امنیت شغلی مجبور به امضای قراردادهای سفید امضا می‌شوند که تبعات حقوقی زیادی در آینده دارد،‌ گفت: در صورت اثبات تخلف کارفرمایان جریمه‌های سنگینی توسط بازرسان گزارش می‌شود.

کارگران «قرارداد سفید» امضا نکنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اصابتی با اشاره به اینکه در سال گذشته 430 هزار بازرسی در سطح کارگاه‌های کشور توسط بازرسان وزارت کار انجام شده است،‌ اظهار داشت: در حوزه نظارت بر حسن اجرای قانون و مقررات قانون کار اقدامات جدی انجام شده است.

    وی با بیان اینکه بازرسان وزارت کار به عنوان ضابطان دادگستری هم هستند،‌ گفت: علاوه بر آن این بازرسان با امضای وزیر امکان ورود شبانه‌روزی به کارگاه‌های کشور را دارند و در صورت وقوع تخلف گزارشات لازم را به مراجع قضایی اعلام خواهند کرد که مبنای تصمیم‌گیری است.

    مدیرکل بازرسی وزارت کار با بیان اینکه طبق ماده 105 قانون کار بازرسان امکان ارائه گزارش کارگاه‌ها برای تعطیلی و پلمب دستگاه‌ها را دارند،‌گفت: این رویداد زمانی انجام می‌شود که کارفرمایان در انجام وظایف قانونی سرپیچی کنند.

    وی در ادامه نسبت به امضای قراردادهای سفید توسط کارگران هشدار داد و گفت:‌ قراردادهای سفید امضا که توسط کارگران امضا می‌شود تبعات حقوقی در آینده دارد و علاوه بر آن اگر در کارگاهی چنین چیزی اثبات شود که کارفرما از قراردادهای سفید امضا سوء استفاده کرده است، برخورد خواهد شد.

    اصابتی خاطر نشان کرد: عدم تعادل در عرضه و تقاضای بازار کار منجر به وجود پدیده‌ قراردادهای سفید امضا شده است و کارگران مجبور به این امر می‌شوند اما دچار تخلف خواهند شد.

    وی همچنین از انجام بازرسی‌ها در حوزه‌های مختلف ایمنی، بیمه کارگران، قراردادها، اجرای کامل قانون کار و پرداخت حقوق قانونی کارگران خبر داد و گفت: در کنار کارگاه‌هایی که متخلف هستند برخی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی نیز به صورت دقیق و منظم طبق قانون کار می‌کنند که باید برای این کارگاه‌ها نیز مشوق‌هایی در نظر گرفت تا الگویی برای دیگر بنگاه‌ها باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی