عصر بازار

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی خبر داد

ابلاغ دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها

عصر اعتبار- مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، گفت: پس از دریافت گزارش توان اعطای تسهیلات بانک‌ها، اعتبار قابل پرداخت برای این برنامه مشخص و اعلام خواهد شد.

ابلاغ دستورالعمل ستاد اقتصاد مقاومتی به بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید علی اصغر میر محمد صادقی  در خصوص اجرای دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، اظهارداشت: این دستورالعمل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

    وی افزود: بخش عمده تسهیلات بانکی امسال به بنگاه‌های کوچک و متوسط اعطا می‌شود و بنگاه‌های بزرگ سهم کمتری از تسهیلات خواهند داشت، چراکه بانک مرکزی به دنبال این است که بنگاه‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه تامین اعتبار کنند.

    مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال امسال چه میزان تسهیلات در قالب این برنامه به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت خواهد شد، گفت: مقرر شد بانک‌ها توان اعطای تسهیلات در سال 95 را محاسبه و به بانک مرکزی اعلام کنند.

    میرمحمد صادقی تصریح کرد: پس از دریافت این گزارش‌ها، مشخص می‌کنیم که سیستم بانکی چه میزان از منابع خود را برای بنگاه‌های کوچک و متوسط اختصاص دهد.

    به گفته وی براساس روال مشخص شده در بخشنامه، کارگروه‌های استانی زیر نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌ها را بررسی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ می‌کنند.

    براساس ماده 3 دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط، بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد «آیین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی» به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند.

    همچنین موسسه اعتباری (بانک) می‌تواند بدهی غیرجاری کمتر از 10 میلیارد ریال بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل را به مدت یک سال امهال کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی