عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک:

کارمزد ضمانت سرمایه‌گذاری صنعتگران کاهش می‌یابد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: کارمزد ضمانت‌نامه‌های این صندوق نیم تا دو درصد است که در سال های آینده به ۰.۲۵ درصد می رسد.

کارمزد ضمانت سرمایه‌گذاری صنعتگران کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی تعقلی در نشست مشترک کمیسیون های بیمه، بانک و امور مالیاتی و صنعت و معدن اتاق کرمان، اظهار کرد: صدور ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، استرداد کسور وجه الضمان، انواع ضمانت نامه گمرکی (به زودی)، ضمانت نامه های تعهد پرداخت و ... از جمله خدمات ارائه شده توسط این صندوق است.

    وی افزود: این صندوق کاملا دولتی است و با 125 میلیارد تومان سرمایه و 70 میلیارد تومان ذخایری از جنس سرمایه فعالیت دارد که به واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و خصوصی با کمتر از 50 نفر نیروی کار خدمات ارائه می دهد.

    تعقلی، فعالیت های صندوق را در دو بخش عنوان کرد و افزود: یک بخش شامل ضمانت نامه های رایج در سیستم بانکی و بخش دیگر ضمانت هایی که در سیستم بانکی ممنوع شده یا متداول نیست که در این صندوق انجام می شود.

    مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ایران تصریح کرد: در حال حاضر 12 بانک و موسسه مالی دارای مجوز با این صندوق قرارداد دارند و همچنین بانک های ملت، تجارت، سپه و پارسیان با ما ارتباط ندارند.

    وی بیان کرد: کارمزد ضمانت نامه ها نیم تا دو درصد است که در سال های آینده به 0.25 درصد می رسد.

    همچنین در ابتدای این نشست، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق کرمان با بیان اینکه این صندوق، کارگزاری رسمی در کرمان ندارد، گفت: اتاق، اماده همکاری برای راه اندازی این کارگزاری در کوتاه ترین زمان ممکن است.

    عباس جبالبارزی، افزود: تنها پنج واحد تولیدی استان کرمان تاکنون توانسته‌اند از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک استفاده کنند که این موضوع نشان دهنده وجود مشکلاتی در استفاده از خدمات این صندوق است.

    وی اظهار کرد: 30 درصد تسهیلات بانکی در استان کرمان به بخش صنعت اختصاص دارد و با توجه به این موضوع صندوق باید در ارایه خدمات ریسک کند و در غیر این صورت شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی