عصر بازار

دو انتخاباتی که سرنوشت طلا را دگرگون می کند

پیش بینی برای طلا ۱۴۰۰ دلاری

عصر اعتبار- خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده بازار طلا را تا پایان سال جاری میلادی تحت تاثیر قرار داده است.

پیش بینی برای طلا ۱۴۰۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، در حالی که  بیش از یک ماه تا همه پرسی خروج بریتانیا از اتجادیه اروپا باقی مانده،تحلیل گران بازار سهام از احتمال افزایش طلا در بازارها جهانی تا هر اونس 1400 دلار خبر می دهند.

    بلومبرگ در گزارشی نوشت، طلا از نخستین  ماههای 2016 رشد خود را آغاز کرده است و سرمایه گذاران دومین پیش بینی خود را با احتیاط نسبت به پیش بینی فدرال رزرو در پیش دارند.یک  بلیت ریسک برانگیز در معاملات بریکس پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفته که از یک سو  با انتخابات ماه آینده بریتانیا روبروست و ازسوی دیگر منتظر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.این دو موضوع قیمت ها را ممکن است پایان سال جاری میلادی افزایش دهد.

    اولی هانس تحلیل گر بازاربورس کالا در این رابطه به بلومبرگ گفته است:« ما حالا فقط یک ریسک نداریم بلکه پیش بینی ها حامی است که  شمش  تا 1400 دلاردر هر اونس برای اولین بار در سال جاری بالا خواهد رفت.»او اضافه کرده که البته این پیش بینی ریسک هایی هم خواهد داشت که می تواند موجب نوسان در سرمایه گذاری شده و یا حتی سرمایه گذاری در طلا را در معرض خطر قرار بدهد.

    شمش از ابتدای سال جاری میلادی 20 درصد افزایش قیمت داشته است. بدهی بانک های مرکزی  که موجب افزایش هزینه های استقراض شده در مقابل نرخ های منفی بهره در ژاپن و اروپا  این بازگشت را دوباره تسریع کرده است.

    در حال حاضر کانون توجه ها به نتیجه همه پرسی 23 ژوئن در بریتانیا معطوف شده که آیا این کشور در اتحادیه اروپا باقی می ماند؟

    «نتیجه این همه پرسی  به این معنی است که شرایط خاص است.»این را هانسین می گوید و ادامه می دهد، البته نتیجه این همه پرسی اگر به  خروج بریتانیا منجر شود، دلار برنده خواهد شد. اما  سئوال را هم برای اتحادیه اروپا ایجاد خواهد کرد که  برنامه یورو برای سالهایی چیست؟پاسخ این سئوال این موقعیت طلا را مشخص می کند و ممکن است بهبود ببخشد.

    طلا امروز چهارشنبه  به نقطه 1274 دلار در هر اونس بعد از افزایشی که در 2 می داشته و به 1303 دلار در هر اونس رسیده بود،در واقع بیشترین افزایش قیمت را نسبت به 15 ماه اخیر داشته است.این بهترین نتیجه برای قیمت فلزات در سال جاری است.این تغییرات تجاری نشان می دهد که سرمایه گذاری در فلزات 25 درصد افزایش یافته است.

    حالا نظرسنجی ها با رای ها هم سرنوشت شده اند.بعضی از نظرسنجی ها از ماندن 41 درصدی بریتانیا در اتحادیه اروپا خبر می دهند و بعضی از آنها از نتیجه 38 درصدی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید دارند. از طرفی به احتمال زیاد در ایالات متحده دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان  بود که در برابر هیلاری کلینتون قرار می گیرد. این عدم اطمینان سیاسی اولین نشانه های افزایش قیمت ها را در بازار فلزات از جمله طلا به نمایش خواهد گذاشت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی