عصر بازار

پیشنهاد وزیر اقتصاد ایران برای تقدیر از خدمات چهار دهه ای رئیس بانک توسعه اسلامی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران روز چهارشنبه با تقدیر از مدیریت حدود چهار دهه ای 'احمد محمد علی' رئیس گروه بانک توسعه اسلامی، پیشنهاد داد یکی از اجزاء و نهادها و ابتکارات این بانک به نام وی نامگذاری شود.

پیشنهاد وزیر اقتصاد ایران برای تقدیر از خدمات چهار دهه ای رئیس بانک توسعه اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وی همچنین ابراز امیدواری کرد 'بندر حجار' جانشین وی نقشه راه قبلی را با هدف ارتقای جایگاه بانک در آینده ادامه دهد.
    عربستان سعودی که بزرگ ترین سهامدار بانک توسعه اسلامی محسوب می شود اخیرا 'بندر حجار' وزیر سابق حج این کشور را نامزد این پست کرد تا جایگزین 'احمد محمد علی' شود.
    احمد محمدعلی در دوره ریاست خود که باید تا سه سال دیگر ادامه می یافت، توانست سرمایه مجاز بانک توسعه اسلامی را در سال 2013 سه برابر کند و آن را به 150 میلیارد دلار برساند و برنامه صدور اوراق قرضه اسلامی (صکوک) را تا 25 میلیارد دلار افزایش دهد.
    'علی طیب نیا' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران که روز چهارشنبه در چهل و یکمین اجلاس هیات عامل گروه بانک توسعه اسلامی سخن می گفت، نقش 'احمد محمد علی' در دوران ریاست بر این بانک را 'کلیدی' دانست و گفت که مدیریت وی 'حرفه ای، صادقانه و شجاعانه' بوده است.
    وزیر اقتصاد از دکتر'احمد محمدعلی' به عنوان 'دوست و برادر گرامی' یاد کرد و گفت که وی در دوره حدود چهار دهه ای مدیریت خود اهتمام ویژه ای برای ارتقای اهداف گروه بانک توسعه اسلامی و بهبود جایگاه این موسسه داشته است.
    وی گفت: احمدمحمد علی نامی شناخته شده در عرصه بین المللی و نمادی از یک انسان نیکوکار، شخصیت حرفه ای و انسانی مهربان است که ما هرگز نقش او را در جامعه اسلامی فراموش نخواهیم کرد.
    وی برای قدردانی از رئیس سابق بانک توسعه اسلامی پیشنهاد داد یکی از اجزاء و نهادها و ابتکارات این بانک به نام 'احمدمحمد علی' نامگذاری شود.
    طیب نیا ضمن خوش آمدگویی به 'بندر حجار' به عنوان رئیس جدید گروه بانک توسعه اسلامی ابراز امیدواری کرد وی نیز نقشه راه 'احمد محمد علی' را با هدف ارتقاء جایگاه بانک در آینده دنبال کند.
    'احمدمحمد علی' از ابتدای تاسیس این نهاد مالی در سال 1975 تاکنون ریاست آن را بر عهده داشته است.
    بانک توسعه اسلامی تاکنون ورای مسائل سیاسی منطقه ای، خواستار همکاری بین کشورهای اسلامی بوده است.
    انرژی، حمل و نقل، پروژه های آبی و بهسازی حدود 60 درصد از فعالیت های این بانک را به خود اختصاص می دهد که منابع مالی آن بر اساس اصول شریعت ایجاد می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی