عصر بازار

قیمت اوراق تسهیلات مسکن روی خط ثابت

عصر اعتبار- قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ابتدای امسال همچون پایان سال گذشته در قیمت‌های ۸۰ و ۸۲ تومانی متغییر است. در سال گذشته این اوراق با توجه به ابلاغ وام جدید مسکن در سال گذشته روند صعودی به خود گرفته بود و در بهمن ماه نیز با افزایش قابل توجهی رو به رو شد، اما با شروع آخرین ماه سال اندکی از هیجانات خود کاست و با کاهش قیمت مواجه شد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن روی خط ثابت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در سال گذشته روند نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی ادامه دار شد که شورای پول و اعتبار برای افزایش تحرک در بخش مسکن در سال جاری شرایط خانه دار شدن زوجین را تسهیل کرد و با افزایش مجدد وام مسکن موافقت کرد.

    بر اساس مقررات جدید دریافت تسهیلات، زوج‌های تهرانی که تاریخ عقدشان از اول فروردین سال 1385 به بعد باشد در صورت عدم استفاده از تسهیلات طرح 92، می‌توانند با خرید 200 برگ از این اوراق هریک 50 میلیون تومان وام مسکن دریافت کنند.ضمن اینکه به این مبلغ 10میلیون تومان وام جعاله نیز اضافه می‌شود و زوجین می‌توانند جمعا 110میلیون تومان وام دریافت کنند.

    با این حال زوج‌های تهرانی برای دریافت 100 میلیون تومان وام مسکن باید 200 برگه اوراق از فرابورس خریداری کنند که با توجه به قیمت 82 هزار تومانی این اوراق در بازار فرابورس، باید مبلغی حدود 16 میلیون و 400 هزار تومان برای خرید این اوراق هزینه کنند؛ یعنی کسانی که متقاضی دریافت این نوع وام هستند باید 10 میلیون تومان وام جعاله که برای خرید آن 20 برگه اوراق با احتساب هر برگه 82 هزار تومان یعنی یک میلیون و 640 هزار تومان است نیز هزینه کنند.

    بررسی وضعیت معامله اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس نشان می‌دهد که با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار نیز قیمت این اوراق تغییری نکرده و در همان محدوده 82 تا 83 هزار تومان در حال معامله است. زیرا به گفته توکلی، رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه و تقاضای ویژه‌ای صورت نگرفته و معاملات تعادلی در جریان است.

    بر اساس این گزارش، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن 120 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 82 هزار تومانی خریداری شود و خریدار در مجموع 9 میلیون و 840 هزار تومان برای خرید این اوراق بپردازد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو