عصر بازار

کاهش فقر با ارتقای بهره‌وری

عصر اعتبار- رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: دنیا می‌داند که رشد و توسعه بلندمدت تمام کشورها در گروی بهره‌وری است.

کاهش فقر با ارتقای بهره‌وری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، طباطبایی در جلسه ستاد شورای برنامه‌ریزی استان که چهارشنبه برگزار شد بیان کرد: بهره‌وری از مقولاتی است که در سطح فردی، بنگاهی، بخشی و کلان کشور مطرح است.

    وی افزود: طبق این مقوله باید کاری را که انجام دهیم به بهترین و شایسته‌ترین نحو صورت گیرد. در بنگاه‌ها نیز باید تکنیک‌های بهره‌وری به کار برده شده و به فرآیندهای آن توجه ویژه شود. به طور مثال در تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات و تجهیزات باید دقت لازم و کافی صورت گیرد.

    طباطبایی با بیان اینکه بهره‌وری مقوله مهمی است که در سطوح مختلف مطرح می‌شود، ادامه داد: در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلات با هم اختلاف دارند به طور مثال مسائلی که در بخش کشاورزی وجود دارد با مشکلان حوزه صنعت متفاوت است.

    رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور افزود: همچنین در یک بخش نیز مسائل ارتقای بهره‌وری متفاوت است. به طور قطع در بخش صنعت، زیربخش‌های مربوط به صنایع غذایی وضعیت متفاوتی با صنایع شیمیایی و غیره دارند. در همین راستا باید توجه ویژه‌ای به این مسائل داشته باشیم.

    وی گفت: بهره‌وری باید از سطح بنگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک برای ارتقای بهره‌وری به طور ویژه دیده شوند. در گام اول می‌توانند بنگاه‌های بزرگ ویژه دیده شوند و در ادامه می‌توانند الگو برای سایر بنگاه‌های مشابه قرار بگیرند. همچنین برای بنگاه‌هایی که فعالیت‌شان شبیه آن نیست فعالیت آن الگوبرداری شده و مورد استفاده قرار گیرد.

    طباطبایی یادآور شد: به طور مثال کشور ژاپن که حال بهره‌وری بالایی دارد، در گذشته کار خود را از تویوتا شروع کرد و آن را الگو برای مابقی بنگاه‌های ژاپنی قرار داد.

    این مسئول بیان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی در حوزه بهره‌وری فعالیت می‌کنند که یکی از آنها سازمان بهره‌وری آسیایی است که سال 1961 تاسیس شده و ایران نیز از سال 1965 در آن عضویت دارد.

    وی ادامه داد: در این سازمان 19 کشور آسیایی عضویت دارند و شامل کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، چین، تایلند، تایوان، اندونزی و... هستند. همچنین سازمان‌ بهره‌وری اروپا نیز در این راستا فعالیت می‌کند که کشورهای اروپایی در آن عضو هستند.

    طباطبایی اضافه کرد: در حال حاضر دنیا می‌داند که رشد و توسعه بلندمدت تمام کشورها در گرو بهره‌وری است و کاهش فقر با ارتقای بهره‌وری انجام می‌پذیرد. افزایش تولید ناخالص سرانه، استاندارد زندگی به بهره‌وری بستگی دارد. برای همین در سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری به این مقوله توجه ویژه‌ای شده است.

    رئیس سازمان ملی بهره‌وری تصریح کرد: در سیاست‌های کلی نظام در اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی خیلی به این موضوع توجه شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو