عصر بازار

چالش های پیش روی جذب سرمایه گذاری خارجی

عصر اعتبار- جذب سرمایه خارجی کمک بسزایی به تامین مالی پروژه های بزرگ کشور می کند اما هم اکنون موانع متعددی بر سر راه سرمایه گذار خارجی وجود دارد.

چالش های پیش روی جذب سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: باید فضایی مطلوب در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود تا نگرانی بابت تامین منابع مالی پروژه های عمرانی وجود نداشته باشد.

    وی تصریح کرد: بعضی ازکشورها یه دنبال سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری در ایران هستند این درحالی است که با وجود همه اقدامات صورت گرفته از سوی آنها شرایط اقتصادی و زمینه های فعالیت در کشور آنقدر مطلوب است که در پسا برجام هیات های تجاری از تمامی دنیا رهسپار ایران شده اند.

    به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درکشور، امیدواریم سال جاری سرمایه گذاری خارجی، درکشور به مراتب بیش از سال های گذشته باشد.

    معامله با دلار روند سرمایه گذاری خارجی را سخت می کند

    علیرضا پور فرج کارشناس اقتصادی در گقتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نیز در در این خصوص اظهار داشت:در حال حاضر مشکل اصلی کشور فعال کردن بنگاه هایی است که پایین تر از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند و جذب سرمایه خارجی به این امر کمک می کند.

    وی با بیان اینکه هنوز مشکلات پولی ایران با بانک های اروپایی حل نشده گفت: مذاکرات متعددی در این خصوص انجام شده که مثمر ثمر واقع نشده و می بایست موانع مبادلات پولی در بانک های اروپایی حل شود.

    پور فرج در ادامه تصریح کرد:سرمایه گذاران خارجی در صورتی اقدام به سرمایه گذاری می کنند که منافعشان از سوی دولت های مخالف ایران مورد تهدید قرار نگیرد و این امر عرصه را برای حضور فعال آنها در کشور تنگ می کند.

    وی خاطرنشان کرد:بستر جذب سرمایه گذار خارجی در کشور فراهم است اما از آنجایی که معاملات تجاری با دلار موانعی زیادی پیش رو دارد اکثر سرمایه گذاری ها به مرحله اجرا نمی رسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو