عصر بازار

امروز با حضور سیف

«کنفرانس یورومانی» در لندن مشکلات بانکی ایران را بررسی می‌کند

عصر اعتبار- امروزکنفرانسی در لندن موسوم به «کنفرانس یورومانی» مشکلات بانکی ایران بعد از لغو تحریم‌ها را با حضور رئیس کل بانک مرکزی ایران بررسی می‌کند.

«کنفرانس یورومانی» در لندن مشکلات بانکی ایران را بررسی می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران امروز در کنفرانسی در لندن موسوم به «کنفرانس یورومانی» حضور دارد تا با حضور نمایندگان بیش از 250 بانک مؤسسه رتبه‌بندی و مؤسسه بزرگ اروپا مسائل و مشکلات بانکی ایران بعد از لغو تحریم‌ها بررسی شود. این کنفرانس یک روزه است و قرار است آقای سیف در این کنفرانس سخنرانی کند.

    بعد از لغو تحریم‌های ایران بسیاری از مسائل و مشکلات بانکی هنوز پابرجا است. شماری از کشورها با نگرانی از اینکه آمریکا دوباره آنها را جریمه کند تمایلی به همکاری با ایران نشان نمی‌دهند.

    دو هفته پیش هم جان‌کری در کنفرانس لندن که با حضور نمایندگان 9 بانک بزرگ اروپایی برگزار شد به بانک‌های اروپایی اطمینان داد که نگرانی از برقراری ارتباط با ایران نداشته باشند.

    به گفته کری، لغو تحریم‌ها مسیر را برای برقراری روابط با ایران باز گذاشته است اما در همان زمان یکی از بزرگترین بانک‌های انگلیسی HSBC این صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا را باورنکردنی عنوان کرد.

    لوی رئیس این بانک گفت: در حالی که آمریکا سعی دارد به بانک‌های دیگر اطمینان دهد تا تردیدی برای مبادله با ایران نداشته باشند اما در دیگر سو شرکت‌ـ‌ها و بانک‌های آمریکایی را از برقراری ارتباط با ایران منع می‌کند و این حرف‌های دو پهلوی آمریکا باور کردنی نیست.

    به هر حال مؤسسه یورومانی که از مؤسسات معتبر بین‌المللی در زمینه مطالعات بانکی، بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری است امروز قصد دارد مسائل و مشکلات بعد از لغو تحریم ایران به ویژه در حوزه مالی و بانکی را بررسی کند.

    بلومبرگ در گزارشی نوشته است نمایندگان مالی و بانکی جهانی امروز صحبت‌های ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران را خواهد شنید.

    بلومبرگ می‌افزاید، اگرچه بعداز لغو تحریم‌ها برخی از شرکت‌های کوچک تمایل برای سرمایه‌گذاری در ایران نشان داده‌اند اما همچنان شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ نگران جریمه‌های آمریکا هستند و به این دلیل هنوز اقدام جدی برای مبادله با ایران نشان نداده‌اند.

    چند روز پیش یکی از بزرگترین بانک‌های انگلیس گفته بود ما حاضر نیستم وجهه جهانی خود را به خاطر مبادله با ایران خراب کنیم. بانک ما به دنبال داشتن مقبولیت جهانی پیش مشتریان است و هرگونه جریمه از سوی آمریکا این وجهه را خراب خواهد کرد.

    در سالها گذشته آمریکا تعداد زیادی از بانک‌های جهان را جریمه کلان کرده است"بانک استاندارد چارترد" به خاطر نقض تحریم های ایران 400 میلیون دلار  و بانک فرانسوی " پی. ان . بی پاریباس " در سال 2014 به خاطر نقض تحریم های ایران مبلغ 5.2 میلیارد دلار جریمه شد که اینها تنها بخش  کوچکی از جریمه‌ها است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو