عصر بازار

تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور افزایش یافت

عصر اعتبار- معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»  به نقل از ایرنا، عزیزاله مهدیان روز چهارشنبه در جریان بازدید از روستایی سیل زده استان همدان در جمع خبرنگاران افزود:تسهیلات بازسازی مسکن روستایی تا کنون حدود 150 میلیون ریال بوده است که با تصویب هیات دولت افزایش یافته و به زودی به بانکهای عامل اعلام می گردد.
    وی با بیان این که تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن روستایی در راستای مقاوم سازی مسکن اعطا می شود، ادامه داد: خراسان رضوی، فارس، همدان و اصفهان بیشترین مسکن فرسوده روستایی را دارند.
    وی تصریح کرد: در سیل های اخیر که بصورت متناوب در سطح کشور رخ داده آسیب های بسیاری به روستاهای خوزستان، ایلام، همدان و کرمانشاه وارد شده است.
    وی ادامه داد: برآورد خسارت های وارده از سیل و لیست آنها به وزارت کشور برای تصویب اعتبار بازسازی در دولت ارسال شده است.
    وی با اشاره به این که سیل در استان همدان 300 تا 500 واحد خانه فرسوده را تخریب کرد و موجب ابگرفتگی یکهزار و 200 واحد شده است که نیاز به تعمیر دارد، افزود: سیل به منازل روستایی 10 استان خسارت وارد کرده است که میزان خسارت ها در لرستان، کرمانشاه و خوزستان بیشتر بوده است.
    معاون بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اعلام این که بیشترین خسارت ها در زمینه تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی بوده است، بیان کرد: البته مسکن روستایی که از تسهیلات بازسازی برای بهسازی مسکن خود استفاده کرده‌اند کمتر دچار آسیب و خسارت شده‌اند ولی واحدهایی که از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند، بیشترین آسیب را داشته‌اند.
    مهدیان گفت: برخی واحدهای فرسوده روستایی استان همدان بسیار آسیب‌پذیرند و بسیاری از واحدهای روستایی فرسودگی بالایی دارند که باید برنامه لازم برای اصلاح آنها تدوین شود.
    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که 39 درصد منازل روستایی کشور مقاوم هستند، افزود: براساس سیاست های مصوب و اسناد بالادستی باید تا سال 1405 شمار منازل مقاوم به 70 درصد برسد.
    وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف سالانه باید 185 هزار واحد روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شود و امسال نیزبرای 200 هزار واحد ، تسهیلات بازسازی در نظر گرفته شده که از طریق بانکهای عامل پرداخت خواهد شد.
    مهدیان اعلام کرد، تا پایان سال 1405، دو میلیون و 400 هزار واحد روستایی بهسازی خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو