عصر بازار

مدیرعامل بانک شهر در همایش بین‌المللی اقتصاد شهری تاکید کرد:

الزام هوشمندسازی نهادهای مالی در کشور

عصر اعتبار- مدیر عامل بانک شهر:اقتصاد جهان در اختیار ۵۰ کلان شهر است و همین نشان دهنده اهمیت اقتصاد شهری است.

الزام هوشمندسازی نهادهای مالی در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر در همایش بین‌المللی اقتصاد شهری که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد شهری در ایران اقتصاد مظلومی است این در حالی‌ست که بجز نفت بیش از دوسوم GDP در شهرها و بخصوص در کلانشهرها تولید می‌شود و تنها در شهر تهران 30 درصد GDP کشور تولید می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: اقتصاد شهری مهم است و باید به آن توجه ویژه شود همانگونه که رهبری نیز با تدابیر خود به موضوع اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل تاکید داشته‌اند باید اقتصاد مقاومتی براساس اقتصاد شهری برقرار و استوار شود.

    مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند،گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت شهرها تا سال 2050 به مرز 6 میلیارد نفر برسد.

    وی با اشاره به جمعیت شهری در کشورهای در حال توسعه گفت: در سال 1950 جمعیت شهری 300 میلیون نفر بود که امروز به 2.6 میلیارد نفر رسیده است.

    مدیرعامل بانک شهر با اشاره به اینکه 40 درصد اقتصاد جهان در انحصار 50 شهر است، گفت: این به این معنی است که 50 شهر کل اقتصاد جهان را اداره می‌کنند.

    وی افزود: آلودگی هوا یکی از معضلات شهری است که امروزه تنها در تهران آلودگی هوا 8 درصد افزایش یافته و میزان بنزن بیش از 2.5 برابر استاندارد جهانی است.

    پورزرندی با بیان اینکه جمعیت جهان در سال 2014 به 7.2 میلیارد نفر رسیده، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها 80 درصد جمعیت ایران تا 10 سال آینده در شهرها زندگی خواهند کرد. هم‌اکنون نیز بیش از 50 میلیون نفر ایرانی‌ها در شهرها ساکن هستند.

    وی افزود: در حال حاضر بزرگترین کلانشهرها در اقتصاد جهانی 2 شهر نیویورک و توکیو هستند که از درآمدی پایدار و مدیریت پایدار شهری برخوردارند.

    پورزرندی افزود: حفظ انرژی، مقاوم‌سازی ساخت و سازها و کاهش اتلاف وقت در شهرها حائز اهمیت است.

    وی با بیان اینکه از 10 شهر اول به لحاظ جمعیتی 9 شهر در کشورهای در حال توسعه قرار دارد گفت: چالش امروز کشورهای در حال توسعه جمعیت بالای آنهاست و 13 درصد از شهرهای در حال توسعه درآمدشان در روز کمتر از 1 دلار است که فقر شهری از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

    مدیرعامل بانک شهر بااشاره به جمعیت ایران در سال 1335 گفت: در این سال جمعیت 18 میلیون نفر بود که در سال 90 به حدود 53 میلیون نفر رسید که در سال 1335، 6 میلیون نفر از 18 میلیون نفر در شهرها زندگی می‌کردند اما در سال 90 از جمعیت 53 میلیون نفری 31 میلیون نفر در شهرها ساکن شدند.

    وی گفت: امروز اقتصاد شهری موتور محرک برای گذر از این وضعیت است و توجه به اقتصاد شهری و اقدام و عمل مهمترین موضوع به شمار می‌رود.

    پورزرندی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایران جزء 5 کشور اول دنیا به لحاظ گردشگری است افزود: متاسفانه درآمد حاصل از این حوزه کمتر از 1 درصد است و باید روی این موضوع بیشتر کار کرد.

    مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر هوشمندسازی شهرها افزود: برای هوشمندسازی نهادهای مالی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو