عصر بازار

آمادگی بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن

عصر اعتبار- انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر مقام های رسمی بانک مرکزی آمریکا احساس می کنند که اقتصاد این کشور برای افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن آماده خواهد بود.

آمادگی بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر اعضای کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا بر این باورند که شرایط اقتصادی بهبود یافته و اقتصاد این کشور برای افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن آماده است.

    بر اساس این گزارش اکثر شرکت کنندگان در نشست 26 و 27 آوریل فدرال رزرو اعلام کرده اند که منتظر افزایش رشد اقتصادی و اشتغال و افزایش نرخ تورم آمریکا در سه ماه دوم امسال هستند.

    متن مذاکرات نشست فدرال رزرو حاکی است که بهبود شرایط اقتصادی آمریکا می تواند موجب افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن گردد.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 میلادی برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. فدرال رزرو از ابتدای 2016 میلادی تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

    انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا شوک زیادی را به بازارهای مالی جهان وارد کرده است. پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو نظرسنجی موسسه سرمایه گذاری سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن به بیش از 34 درصد افزایش یافته است. این رقم قبل از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو به 19 درصد رسیده بود.

    شاخص سهام بورس وال استریت با کاهش و ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. جک آلبین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بی ام او تاکید کرد: مقام های فدرال رزرو آمریکا ظاهرا برای افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن آماده می شوند.

    آمارهای جدید نشان می دهد که سیاستگذاران فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ تورم به 2 درصد طی ماه های آینده اطمینان بیشتری پیدا کرده اند. البته برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو هنوز نگران اوضاع رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال بوده اند.

    برپایه گزارش سایت طلا، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده است. البته مقام های فدرال رزرو بر این باورند که بهبود اوضاع بازار اشتغال در ماه های گذشته نشانگر رونق نسبی اقتصاد بوده است.

    افزایش هزینه های مصرقی و تولیدات صنعتی در آمریکا نیز نشانگر بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در ماه های اخیر بوده است. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم بیشتر از سه ماه نخست خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو